Fitxa de espectacle
Companyia: Ananda Dansa
Duració: 1 h.
Estrena: 09 d'abril 2005 Gran Teatre Antonio Ferrandis de Paterna
Direcció coreogràfica: Aparisi, Toni, Valls, Edison, Valls, Rosángeles
Ballarí/na: Alonso, Geles, Aparisi, Toni, Fernández, Cristina, Jiménez, José, Rodrigo, Susana
Il·luminació: Lavarías, Emilio
Espai escènic: Valls, Edison
Vestuari: Haro, Carlos
Fotografia: Pla, Jordi
Producció: Ananda Dansa, Concha Busto Producción y Distribución, Gran Teatre Antonio Ferrandis de Paterna
"Soñando Alicia", l'espectacle que presentem, constituïx una lectura molt particular de les dues obres que va escriure Carroll sobre este personatge: "Alícia en terra de meravelles" (1865) i 'A través de l'espill' (1872). Dues obres destrellatades; unes extravagàncies escrites inicialment per a xiquets que van acabar per fascinar els adults, inspirades en eixe corrent tan britànic del "non-sense", que juga amb la lògica de l'absurd i amb el surrealisme.
La nostra versió està concebuda per al llenguatge de la dansa i, per tant, s'allunya dels jocs de paraules constants que conformen una de les columnes vertabrals del text original. Tanmateix, hi trobarem escenes que ens remeten a l'Alícia més coneguda, com ara les seues trobades amb el conill sempre apressat, l'eruga, el berenar dels sonats, la cursa sense meta per a eixugar-se, l'extingit i extravagant ocell dodo, el rei i la reina de cors -"que li tallen el cap!"-, el somriure del gat invisible, al qual reconeixem ací únicament pel seu miol, i la història de la cuina de la duquessa.
Però dins tota esta amalgama de personatges i situacions, no hem volgut renunciar a allò que constituïx, per a nosaltres, la vertadera essència de l'obra de Carroll: el món del somni i els reflexos d'Alícia a través de l'espill. Alícia es somnia a ella mateixa, es somnia en somnis, es desdobla i es multiplica fins l'infinit, com aquell que, envoltat de somnis, observa en ells la seua imatge. I es demana, plena d'admiració(!), quantes Alícies hi ha al meu somni?
"Soñando Alicia", el espectáculo que presentamos, constituye una lectura muy particular de las dos obras que escribió Carroll sobre este personaje: "Alicia en el país de las maravillas" (1865) y "A través del espejo" (1872). Dos obras alocadas; unas extravagancias escritas inicialmente para niños que acabaron por fascinar a los adultos, inspiradas en ese corriente tan británico del "non-sense", que juega con la lógica del absurdo y con el surrealismo.
Nuestra versión está concebida para el lenguaje de la danza y, por tanto, se aleja de los juegos de palabras constantes que conforman una de las columnas vertebrales del texto original. Sin embargo, en ella encontraremos escenas que nos remiten a la Alicia más conocida, como sus encuentros con el conejo siempre con prisas, la oruga, la merienda de los locos, la carrera si meta para secarse, el extinguido i extravagante pájaro dodo, el rey y la reina de corazones - "que le cortan la cabeza"-, la sonrisa del gato invisible, al cual reconocemos aquí únicamente por su maullido, y la historia de la cocina de la duquesa.
Pero dentro de toda esta amalgama de personajes y situaciones, no hemos querido renunciar a aquello que constituye, para nosotros, la verdadera esencia de la obra de Carroll: el mundo del sueño y los reflejos de Alicia a través del espejo. Alicia se sueña a ella misma, se sueña en sueños, se desdobla y se multiplica hasta el infinito, con aquel que, envuelto de sueños, observa en ellos su imagen. Y se pide, llena de admiración (!), ¿cuantas Alicias hay en mi sueño?
Gran Teatre Antonio Ferrandis: 09/04/2005
Teatre Arniches: 27/10/2005
Teatre Rialto: 11/01/2006
Teatre Municipal de Benicàssim: 27/11/2005
Teatre Olimpia d'Oliva: 08/05/2005
Auditori de Torrent: 24/02/2006
Plaça Viriato s/n · 1er. pis
46001 València
Tel. 961 20 65 38 · 961 20 65 00
Bibliowasap: 608 29 58 85
biblioteca_teatre@ivc.gva.es
fmedina@ivc.gva.es