La muerte y la doncella

Imatge d'alta resolució


La muerte y la doncella

Imatge d'alta resolució


La muerte y la doncella

Imatge d'alta resolució


La muerte y la doncella

Imatge d'alta resolució


La muerte y la doncella

Imatge d'alta resolució


La muerte y la doncella

Imatge d'alta resolució


La muerte y la doncella

Imatge d'alta resolució


Fitxa de espectacle

La muerte y la doncella

Companyia: Saga Producciones S.L., Fòrum Teatre i Educació / Forum Theatre & Education S.L.
Duració: 90'
Estrena: 07 de gener de 2009 Teatre Talia


Documents per a descarrega


Documents per a consultar en la sala

  • DT/1910 Dossier [...]
  • 118/4 La muerte y la doncella
  • V2274 2 DVD La muerte y la doncella (espectáculo completo)
  • V2294 DVD Programa 82 La Nau: La muerte y la doncella, Quisiera ser, [...]
  • FD/9/35 La muerte y la doncella
  • V2400 DVD Programa La Nau 109: Calcetines opus 124; Tres sombreros de [...]

Fitxa tècnica

Autor: Dorfman, Ariel
Direcció: Costa, Eduard
Intèrpret: Gutiérrez Caba, Emilio, Martín, Luisa, Sáiz, José
Il·luminació: Martín, José
Espai escènic: Falcó, Marisa, Fet d'Encàrrec, Pellicer, Paco
Producció: Bea, Miguel, Fòrum Teatre & Educació, Saga Producciones
Distribució: Agencia Pinkerton Distribución


Més dades


"La Muerte y la Doncella" es una historia que puede suceder y sucede en cualquier país que haya sufrido una dictadura impuesta por las armas y el terror, y que ahora vive bajo la incertidumbre de la transición.
En ella, el autor nos presenta a tres personajes, Paulina Salas, una mujer que en su etapa universitaria fue secuestrada y torturada, Gerardo Escobar, marido de Paulina, un prestigioso jurista afín al nuevo gobierno, que es nombrado presidente de la comisión gubernamental que debe investigar los crímenes cometidos durante la dictadura, aunque no podrá hacer pública la identidad de los culpables, ni tampoco juzgarles, y Roberto Miranda, un médico que supuestamente participó en las sesiones de tortura infringidas a Paulina
Estos tres personajes se enfrentarán a su pasado desde posiciones diferentes. Paulina, que nunca pudo ver a sus torturadores, por tener cubierto el rostro durante su cautiverio, cree reconocer al doctor Miranda como uno de ellos, ella no perdona, y, mediante la coacción y la violencia arranca una confesión escrita al doctor de su siniestra complicidad con la dictadura, Gerardo, ante la situación creada por su mujer, intenta salvar su nuevo status social y se ve sumido en la duda sobre la cordura de su esposa, y por último el doctor Miranda, que se defenderá de las acusaciones de Paulina poniendo al descubierto la fragilidad de sus pruebas.
En el fondo de las tres historias está la búsqueda de la verdad. Una verdad que se difumina por la ambigüedad de la propia fábula y que raya en determinados momentos con la locura.
La Muerte y La Doncella, cuarteto de Schubert que Paulina escuchaba durante sus torturas, sigue ahí, sonando como fondo musical de pusilánimes democracias que prefieren el someterse a una "nueva justicia" antes que a la razón de la Historia.

"La Mort i la Donzella" és una història que pot succeir i succeïx en qualsevol país que haja patit una dictadura imposada per les armes i el terror, i que ara viu davall la incertesa de la transició.
En ella, l'autor ens presenta tres personatges, Paulina Salas, una dona que en la seua etapa universitària va ser segrestada i torturada, Gerardo Escobar, marit de Paulina, un prestigiós jurista afí al nou govern, que és anomenat president de la comissió governamental que ha d'investigar els crims comesos durant la dictadura, encara que no podrà fer pública la identitat dels culpables, ni tampoc jutjar-los, i Roberto Miranda, un metge que suposadament va participar en les sessions de tortura infringides a Paulina
Estos tres personatges s'enfrontaran al seu passat des de posicions diferents. Paulina, que mai va poder veure els seus torturadors, per tindre cobert el rostre durant el seu captivitat, creu reconéixer el doctor Miranda com un d'ells, ella no perdona, i, per mitjà de la coacció i la violència arranca una confessió escrita al doctor de la seua sinistra complicitat amb la dictadura, Gerardo, davant de la situació creada per la seua dona, intenta salvar el seu nou estatus social i es veu sumit en el dubte sobre el trellat de la seua esposa, i finalment el doctor Miranda, que es defendrà de les acusacions de Paulina posant al descobert la fragilitat dels seus proves.
En el fons de les tres històries està la busca de la veritat. Una veritat que es difumina per l'ambigüitat de la pròpia faula i que ratlla en determinats moments amb la bogeria.
La Mort i La Donzella, quartet de Schubert que Paulina escoltava durant les seues tortures, seguix ací, sonant com a fons musical de pusil·lànimes democràcies que preferixen el sotmetre's a una "nova justícia" abans que a la raó de la Història.


Representacions

Teatre Talia: 07/01/2009
Teatre Talia: 07/01/2009
Gran Teatre Antonio Ferrandis: 06/02/2009
Gran Teatre Antonio Ferrandis: 06/02/2009
Teatro Principal de Alicante: 08/02/2009
Teatro Principal de Alicante: 08/02/2009
Teatro Chapí de Villena: 07/02/2009
Teatro Chapí de Villena: 07/02/2009
Teatre Mònaco de Onda: 08/03/2009
Teatre Mònaco de Onda: 08/03/2009
Gran Teatre d'Elx: 06/12/2009
Gran Teatre d'Elx: 06/12/2009
Teatre Tívoli [Burjassot]: 21/11/2009
Teatre Tívoli [Burjassot]: 21/11/2009
Auditori de Torrent: 08/01/2010
Auditori de Torrent: 08/01/2010
Auditori Municipal de Riba-Roja: 09/01/2010
Auditori Municipal de Riba-Roja: 09/01/2010
Teatre Cervantes de Petrer: 24/04/2010
Teatre Cervantes de Petrer: 24/04/2010
Teatro Montecarlo: 08/05/2010
Teatro Montecarlo: 08/05/2010
Teatre Serrano de Gandia: 22/05/2010
Teatre Serrano de Gandia: 22/05/2010


Logo Culturarts

Plaça Viriato s/n · 1er. pis
46001 València
Tel. 961 20 65 38 · 961 20 65 00
biblioteca_teatre_ivc@gva.es
medina_fer@gva.es