Fitxa de espectacle
Companyia: Compañía Antonio Gades
Duració: 35'
Autor: García Lorca, Federico
Adaptación: Mañas, Alfredo
Coreografía: Gades, Antonio
Intérprete: Carnero, Cristina, Chico, Maite, Galia, Adrián, Guzmán, Lola, Hidalgo, Antonio, Mulero, Joaquín, Pozuelo, Carolina, Villaplana, Cristina
Iluminación: Gades, Antonio
Espacio escénico: Nieva, Francisco
Vestuario: Nieva, Francisco, Quintana, Juan Antonio
Producción: Tamirú Producciones Artísticas, S.L.
Dirección artística: Arauzo, Stella
Música: Campuzano, Felipe, Diego, Emilio de
Sonido: Cobos, Juan Miguel
Presidente Fundación: Esteve, María
Técnico: Gaffinet, Roger
Repetidor: García Onieva, Antonio
Regiduria: García Onieva, Antonio
Utillaje: Quintana, Juan Antonio
Dirección técnica: You, Dominique
En 1974 Antonio Gades daría un paso de gigante para la danza española con la creación de su ballet Bodas de Sangre, basado en la obra homónima de Federico García Lorca, quien a su vez recogió la noticia de un suceso ocurrido en Nijar en 1928.
La adaptación para ballet la realizó Alfredo Mañas, quien ya había colaborado con Antonio diez años antes en el Don Juan.
La Compañía, que por entonces contaba con poco menos de veinte personas, sería la encargada de ponerla en escena, y el lugar elegido para el estreno mundial sería el Teatro Olímpico de Roma, el día 2 de abril de 1974.
Con respecto a la obra el bailarín y coreógrafo afirmaba: Con Bodas de sangre quise rendirle homenaje al poeta teniéndome que ir a Roma para estrenarla. Soy hijo de una cultura mediterránea, que es una cultura de celos, amor, muerte y que no sólo existe en el baile, sino en la literatura y la pintura y otras artes.
El sentimiento trágico es siempre una constante. Bodas de Sangre es verdaderamente una película española, una tragedia impregnada de folclore. Siempre me interesa la obra lorquiana, principalmente porque
describe en profundidad, densidad e intenciones al pueblo andaluz.
Invitados a la boda:
Marita Martínez-Rey, Raquel Durán, Loli Sabariego, Miguel Lara, Yolanda Rodríguez, Elías Morales, Antonio Mulero, Antonio Ortega, Jairo Rodríguez, Antonio Hidalgo, Enrique Pantoja, Manuel
Chacón, Juañares, Antonio Solera, Jesús Heredia, Diego Franco.
En 1974 Antonio Gades faria un pas de gegant per a la dansa espanyola amb la creació del seu ballet Bodes de Sang, basat en l'obra homònima de Federico García Lorca, el qual al seu torn va arreplegar la notícia d'un succés ocorregut en Nijar en 1928. L'adaptació per a ballet la va realitzar Alfredo Manyes, el qual ja havia col·laborat amb Antonio deu anys abans en el Do Juan.
La Companyia, que llavors comptava amb poc menys de vint persones, seria l'encarregada de posar-la en escena, i el lloc triat per a l'estrena mundial seria el Teatre Olímpic de Roma, el dia 2 d'abril de 1974.
Respecte a l'obra el ballarí i coreògraf afirmava: Amb Bodes de sang vaig voler rendir-li homenatge al poeta havent d'anar a Roma per a estrenar-la. Sóc fill d'una cultura mediterrània, que és una cultura de zels, amor, mort i que no sols existix en el ball, sinó en la literatura i la pintura i altres arts. El sentiment tràgic és sempre una constant. Bodes de Sang és verdaderament una pel·lícula espanyola, una tragèdia impregnada de folklore. Sempre m'interessa l'obra lorquiana, principalment perquè descriu en profunditat, densitat i intencions al poble andalús.
Teatre Romà de Sagunt: 04/08/2007
Plaça Viriato s/n · 1er. pis
46001 València
Tel. 961 20 65 38 · 961 20 65 00
Bibliowasap: 608 29 58 85
biblioteca_teatre@ivc.gva.es
fmedina@ivc.gva.es