Imatge d'alta resolució de José Jordán
Imatge d'alta resolució de José Jordán
Imatge d'alta resolució de José Jordán
Imatge d'alta resolució de José Jordán
Imatge d'alta resolució de José Jordán
Imatge d'alta resolució de José Jordán
Imatge d'alta resolució de José Jordán
Imatge d'alta resolució de José Jordán
Imatge d'alta resolució de José Jordán
Imatge d'alta resolució de José Jordán
Fitxa de espectacle
Companyia: Bambalina Teatre Practicable
Duració: 1h. 15'
Autor: Ramuz, Charles Ferdinand
Coreografia: Fernández, Carmelo
Direcció escènica: Policarpo, Jaume
Intèrpret: Durán, David, Giménez, Esperanza, Grup Instrumental de València, Morales, Esther, Rodríguez, José
Il·luminació: Bolinches, Edu
Espai escènic: Policarpo, Jaume, Tejero, Daniel
Vestuari: Cabedo, Rocío
Equip tècnic: Bolinches, Edu, Muñoz, Ximo
Administració: Calderón, Anabel, Lluch, Amparo
Direcció musical: Cerveró, Joan
Producció executiva: González, Ángeles, Policarpo, Josep
Música: Stravinsky, Igor
Stravlnsky i Ramuz van crear l'any 1919 una obra redona, i dic redona perquè tot allò que conté sembla habitar en un món singular i únic. Una esfera perfecta i lluminosa que irradia frescor i sensibilitat.
Una bombolla que, en acostar-s'hi i mirar-la, reflecteix l'arc de Sant Martí confós amb la teua pròpia cara, i la distorsió còncava de la teua imatge et fa vore alternativament la màscara del soldat i del diable amagades al teu rostre, rostre que deixa de ser el teu i es convertix de colp i volta en el rostre de tots els homes. Aquest curiós efecte, tan inquietant i subtil, està envoltat de misteri i, en intentar desxifrar-lo, corres el perill que la bombolla esclate i desaparega. Per això, hem mirat a través de l'espill però sense intentar traspassar-lo per por que es trenque.
Aquesta HISTÒRIA posseix una extranya harmonia, producte sense cap dubte del geni creatiu dels autors. Aquesta troballa artística s'endevina sorgida d'un impuls espontani... una idea neta, brillant i seductora com el somriure d'un jove, una idea il·lusionada en la renovació que aspira a reinventar un llenguatge propi que, en desenvolupar-se en escena, puga aconseguir una gran eficàcia visual. Tots els elements interactuen, evolucionen i canvien en aquest diàleg entre les arts i posen de manifest contradiccions i preguntes que afecten el mateix principi que les anima.
L'enlluernament inicial queda matisat per les obres de la història real que ha entrat clandestinament en la història imaginària; percebem una atmosfera irremeiablament ombrívola que ens remet al període d'entreguerres, un temps convuls i extrem en què s'anaven congriant les grans tragèdies d'un segle infernal.
Una obra extraordinària plena de referències i al·lusions als grans dilemes de l'existència humana que, embastats en una partitura prodigiosa, formen la tela perfecta per a pintar un poema. Rafael Alberti, tan integrat sempre en el seu temps, va ser un dels primers enamorats d'aquesta "HISTORIA DEL SOLDADO". Com sempre fan els amants, i més encara si són poetes de naixement, va traslladar als fulls d'un hotel de Sevilla les melodies que glatien al seu cor i on ressona la remor del mar de Cadis, les veus clares dels seus habitants i la imaginació antiga que dorm a les seues cases blanques de calç.
Teatre Romà de Sagunt: 01/08/2003
Teatre Municipal de Benicàssim: 07/11/2004
Plaça Viriato s/n · 1er. pis
46001 València
Tel. 961 20 65 38 · 961 20 65 00
Bibliowasap: 608 29 58 85
biblioteca_teatre@ivc.gva.es
fmedina@ivc.gva.es