Les ballets de Monte-Carlo

Imatge d'alta resolució

Les ballets de Monte-Carlo

Imatge d'alta resolució

Les ballets de Monte-Carlo

Imatge d'alta resolució

Les ballets de Monte-Carlo

Imatge d'alta resolució

Les ballets de Monte-Carlo

Imatge d'alta resolució

Les ballets de Monte-Carlo

Imatge d'alta resolució

Les ballets de Monte-Carlo

Imatge d'alta resolució

Les ballets de Monte-Carlo

Imatge d'alta resolució

Les ballets de Monte-Carlo

Imatge d'alta resolució

Les ballets de Monte-Carlo

Imatge d'alta resolució


Les ballets de Monte-Carlo

Imatge d'alta resolució


Les ballets de Monte-Carlo

Imatge d'alta resolució


Les ballets de Monte-Carlo

Imatge d'alta resolució


Les ballets de Monte-Carlo

Imatge d'alta resolució


Les ballets de Monte-Carlo

Imatge d'alta resolució


Les ballets de Monte-Carlo

Imatge d'alta resolució


Les ballets de Monte-Carlo

Imatge d'alta resolució


Les ballets de Monte-Carlo

Imatge d'alta resolució


Fitxa de espectacle

Les ballets de Monte-Carlo

Companyia: Les ballets de Monte-Carlo


Documents per a consultar en la sala

  • 16/1 Programa de mà
  • F718 'Ballets de Monte-Carlo'. 2 còpies (18*25 cm, color)
  • FD/6/29 Fotografíes de 'Les ballets de Monte-Carlo'

Fitxa tècnica

Coreografia: Maillot, Jean-Christophe
Direcció escènica: Maillot, Jean-Christophe


Més dades


LES BALLETS DE MONTE-CARLO
Les Ballets de Monte-Carlo són russos de naixement. Fou, no obstant això, Sergio de Diaghilev qui va somniar aquesta bogeria: elegir una roca perfer que en ella florira el que és efímer, la dansa! Pero de les llàgrimes de suor de Nijinsky, mentre crea en ella L'espectre de la rosa, naixerà un roserar els aromes subtils del qual son les seues estrelles.
A les estrelles de Diaghilev van succeir les de René Blum i les del Coronel de Basil, Els Ballets Russos de Montecarlo van elegir bailarines de molt poca edat per tenir la seguretat de durar més temps. Als estudis oberts a París per les grans bailarines russes, va ser on George Balanchine va descobrir Támara Toumanova, Irina Baronova i Tatiana Riaboutxins-ka, qui commoverien Europa i més tard América.
S.A.S. la princesa Grace, després d'haver fundat l'acadèmia de dansa que porta el seu nom, va voler reanudar la tradició. Va invitar Balanchine i mes tard Litar, com a experts i, sobretot, l'únic monegasc que ha arribat a tenir un nom en l'univers de la dansa, Jean-B Cerrone. Contractat a l'edat de denou anys per Rene Blum per portar la comptabilitat de la companyia, Cerrone es va convertir, a poc a poc, als Estats Units en l'admmistrador per excel-lència de les companyies de ballet, fins a dirigir el Ballet Harkness i fundar el Ballet de Houston. A la fi, i en record de l'última voluntat de la seua mare, la princesa Carolina va confiar la creació dels nous Ballets de Monte-Carlo a Ghislaine Thesmar i Fierre Lacotte.
Avui la companyia la dirigeix Jean-Christophe Maillot.


Representacions

Teatre Principal: 06/01/1995


Logo Culturarts

Plaça Viriato s/n · 1er. pis
46001 València
Tel. 961 20 65 38 · 961 20 65 00
biblioteca_teatre@ivc.gva.es
fmedina@ivc.gva.es