La Tirana

Imatge d´alta resolució


La Tirana

Imatge d´alta resolució


La Tirana

Imatge d´alta resolució


La Tirana

Imatge d´alta resolució


La Tirana

Imatge d´alta resolució


Fitxa de espectacle

La Tirana

Companyia: Compañia María Pagés
Estrena: 15 de septiembre de 1998 en el Teatro de la Maestranza Bienal de Arte Flamenco de Sevilla


Documents per a consultar en la sala


Fitxa tècnica

Direcció: Sánchez, José Mª
Direcció coreogràfica: Pagés, María


Més dades


La Tirana, una fantasía goyesca, es una brillantísima obra, una apuesta arriesgada, inesperada e insólita que permite comprobar el personal concepto estético de Maria Pagés, para quien la danza flamenca crece sin límites siendo capaz de trabajar con todos los elementos del Flamenco integrándolos en músicas tan dispares como el blues, la opera, el jazz, la música clásica, el bolero o la canción melódica.

Los acontecimientos se desarrollan en el Museo del Prado en una noche en la que un joven visitante, burlando la vigilancia, consigue quedarse encerrado para declarar su amor a la Duquesa que Goya había desnudado. Es tan intenso el amor del visitante que el cuadro toma vida, la Maja despierta, se engalana y sale de su prisión para danzar una noche de pasión con tan atrevido enamorado. No podían imaginarse los dos amantes que el espíritu de Goya -como el espíritu de todos los pintores que duermen en los museos para vigilar el amor de sus musas- estaba al acecho.

La Tirana, una fantasia de Goya, és una brillantísima obra, una aposta arriscada, inesperada i insòlita que permet comprovar el personal concepte estètic de Maria Pagés, per a qui la dansa flamenca creix sense límits sent capaç de treballar amb tots els elements del Flamenc integrant-los en músiques tan dispars com el blues, l'opera, el jazz, la música clàssica, el bolero o la cançó melòdica.

Els esdeveniments es desenrotllen en el Museu del Prado en una nit en què un jove visitant, burlant la vigilància, aconseguix quedar-se tancat per a declarar el seu amor a la Duquessa que Goya havia despullat. És tan intens l'amor del visitant que el quadro pren vida, la Bonica desperta, es guarnix i ix de la seua presó per a dansar una nit de passió amb tan atrevit enamorat. No podien imaginar-se els dos amants que l'esperit de Goya -com l'esperit de tots els pintors que dormen en els museus per a vigilar l'amor de les seues muses- estava a l'aguait.


Logo Culturarts

Plaça Viriato s/n · 1er. pis
46001 València
Tel. 961 20 65 38 · 961 20 65 00
biblioteca_teatre_ivc@gva.es
medina_fer@gva.es