Ballet Nacional de Cuba: El Poema del Fuego, Majísimo, Dido Abandonada

Imatge d'alta resolució de José Jordán


Ballet Nacional de Cuba: El Poema del Fuego, Majísimo, Dido Abandonada

Imatge d'alta resolució de José Jordán


Ballet Nacional de Cuba: El Poema del Fuego, Majísimo, Dido Abandonada

Imatge d'alta resolució de José Jordán


Ballet Nacional de Cuba: El Poema del Fuego, Majísimo, Dido Abandonada

Imatge d'alta resolució de José Jordán


Ballet Nacional de Cuba: El Poema del Fuego, Majísimo, Dido Abandonada

Imatge d'alta resolució de José Jordán


Ballet Nacional de Cuba: El Poema del Fuego, Majísimo, Dido Abandonada

Imatge d'alta resolució de José Jordán


Ballet Nacional de Cuba: El Poema del Fuego, Majísimo, Dido Abandonada

Imatge d'alta resolució de José Jordán


Ballet Nacional de Cuba: El Poema del Fuego, Majísimo, Dido Abandonada

Imatge d'alta resolució de José Jordán


Ballet Nacional de Cuba: El Poema del Fuego, Majísimo, Dido Abandonada

Imatge d'alta resolució de José Jordán


Ballet Nacional de Cuba: El Poema del Fuego, Majísimo, Dido Abandonada

Imatge d'alta resolució de José Jordán


Fitxa de espectacle

Ballet Nacional de Cuba: El Poema del Fuego, Majísimo, Dido Abandonada

Companyia: Ballet Nacional de Cuba


Documents per a consultar en la sala

  • 62/5 Programa de mà
  • FD/8/7 Ballet Nacional de Cuba: El Poema del Fuego, Majísimo, Dido [...]

Fitxa tècnica

Direcció coreogràfica: Alonso, Alicia
Ballarí/na: Carreño, Alihaydée, Carreño, Joel, Gilí, Víctor, Hormigón, Laura, Martín, Octavio, Molina, Osmay, Torrado, Óscar, Valdés, Viengsay, Zamorano, José
Intèrpret: Ballet Nacional de Cuba
Il·luminació: Hernández, Carlos
Vestuari: Castellanos, Caridad, Reynaldo, Luz María
Producció: Quintero, Felipe
So: Filloy, Juan


Més dades


EL POEMA DEL FUEGO
Coreografia: Alberto Méndez
El mite grec de Prometeu, el tità que va desafiar la ira de Zeus i va robar el foc ais déus per entregar-lo als homes, és el símbol universal de la rebel·lia contra tota injustícia. Per la seua dimensió filosòfica, Prometeu, més enllá de la llegenda mateixa, és un cant a la solidaritat i la confiança en el gènere humà.

MAJÍSIMO
Coreografia: Jorge García
Este divertimento presenta un contrapunt entre aires hispànics i la tècnica del ballet clàssic, i fa ús de les següents parts del ballet de l'òpera El Cid, de Massenet: "Catalana", "Aragonesa", "Andaluza", "Aubade" i "Navarra".

DIDO ABANDONADA
Coreografia: Alicia Alonso
Es la reconstrucció històrica d'una peça de Gaspero Angiolini, un dels artistes del món de la dansa més importants del segle XVIII. El propòsit d'Alicia Alonso no va ser fer-ne una reconstrucció històrica. La coreògrafa no es va circumscriure al llenguatge de la pantomima dansada propia d'aquella época, sino que, sobre la base del desenrotllament de la tècnica actual del ballet, va recrear detalls estilístics i formes del llenguatge teatral del segle XVIII. Per a això va emprar la música original i la concepció d'Angiolini en la representació escénica del famós tema de Dido i Enees, segons la visió que el poeta llatí Virgili i el poeta italià Pietro Metastasio ens van llegar d'eixos personatges.


Representacions

Teatre Romà de Sagunt: 15/08/2002
Teatre Romà de Sagunt: 15/08/2002


Logo Culturarts

Plaça Viriato s/n · 1er. pis
46001 València
Tel. 961 20 65 38 · 961 20 65 00
biblioteca_teatre_ivc@gva.es
medina_fer@gva.es