Fitxa de espectacle
Companyia: Carme Teatre
Estrena: 3 de octubre de 2019 en Sala Carme Teatre
Autor: Gil Albors, Juan Alfonso
Direcció escènica: Delgado, Aureli
Intèrpret: Camara, Abu, Fígols, Àngel, González, Daniel, Linares, Jaime, Llobell, Berna, Lloret, Juansa, López Collado, Borja, Martí, Isabel, Miralles, Paula, Osuna, Yarima, Roig, Roberto, Valero, Laura
Il·luminació: Badilici, Florin
Espai escènic: Delgado, Aureli
Espai sonor: Mei, Joan
Vestuari: Carme Teatre
Disseny gràfic: CoRTarcabezas
Ajudant de direcció: Díaz, Marina
Caracterització: Belda, Quica
Fotografia: Escuin, Josep
Premsa: Alfonso, Susana
Vídeo: Carrascosa, Nacho
Continuant amb la nostra proposta de recuperació de la dramatúrgia valenciana del segle XX i dins del projecte AMB EL TEXT PER DAMUNT, deixem arrere el cicle dedicat a la Segona República i la Guerra Civil, per a endinsar-nos en el teatre en valencià de la postguerra.
Partint del pati de butaques, un personatge condueix els espectadors a presenciar la quotidianitat de la vida d'uns presos en un barracó d'un camp de concentració. A través d'una narració lineal, en tres actes, es presenten diversos episodis de les relacions dels presos.
L'obra, escrita en un valencià normatiu, s'allunya del contingut localista per a situarse en una esfera més universal, que l'emparenta amb l'existencialisme. A partir de l'interrogació sobre el sentit de la llibertat, s'einsereix l´home en un univers advers, un camp de concentració, on uns personatges arquetipics, que funcionen com a experiment de la condició humana, no tenen escapatoria. Tot plegat remet a un univers en que hi ha diverses maneres de viure sota l´engany d´algú (una mena de deu, anomenat a l´obra Gott i ens evoca el Godot de Becket) que dirigeix i exprimenta fent creure en una sèrie de perills i, d´eixa manera, condiciona l´existencia.
Enlace para la visualización del espectáculo completo: https://vimeo.com/372573794
Carme Teatre: 03/10/2019
Plaça Viriato s/n · 1er. pis
46001 València
Tel. 961 20 65 38 · 961 20 65 00
biblioteca_teatre@ivc.gva.es
fmedina@ivc.gva.es