Fitxa de espectacle

Casa de muñecas

Companyia: Teatro de la Danza de Madrid, EntreCajas Producciones Teatrales
Duració: 100 min.


Documents per a descarrega


Fitxa tècnica

Autor: Ibsen, Henrik
Direcció: Ochandiano, Amelia
Intèrpret: Albiol, Francesc, Álvarez, Roberto, Godoy, Mamen, Gracia, Ana, Marsó, Silvia, Martínez, Pedro Miguel, Pena, Ionel, Villén, Cuca
Il·luminació: Ramos, Felipe
Espai escènic: Sánchez Cuerda, Ricardo


Més dades


El comienzo de la verdadera revolución en la relación entre hombres y mujeres.

Querria apuntar algo sobre el final de la función, ese final mítico y simbólico, ese portazo que da Nora y va a resonar de país en país por todo el teatro universal. Desde que empecé a pensar en la posibilidad de poner en pie este texto, me asaltaba una imagen: la primera la de Helmer (marido de Nora), hundido en el sillón de casa, que se desmorona cuando Nora pega ese portazo, sin saber bien qué ha hecho mal, qué ha pasado exactamente y qué debe hacer para cambiar las cosas y convertirse (como dice Nora) en un verdadero matrimonio. Esta imagen del "varón desconcertado" es de una vigencia indiscutible, porque ese portazo de Nora no solamente significa la ruptura del rol que la sociedad tenía encomendado a la mujer, el comienzo de su evolución como ser humano independiente del varón, sino también (y me gustaría hacer especial hincapié en ello) el comienzo de la verdadera revolución en la relación entre hombres y mujeres.

El començament de la verdadera revolució en la relació entre hòmens i dones.
Voldria apuntar quelcom sobre el final de la funció, eixe final mític i simbòlic, eixa portada que dóna Nora i ressonarà de país en país per tot el teatre universal. Des que vaig començar a pensar en la possibilitat de posar en peu este text, m'assaltava una imatge: la primera la d'Helmer (marit de Nora), afonat en la butaca de casa, que s'afona quan Nora entrebanc eixe portat, sense saber bé què ha fet malament, què ha passat exactament i què ha de fer per a canviar les coses i convertir-se (com diu Nora) en un verdader matrimoni. Esta imatge del "baró desconcertat" és d'una vigència indiscutible, perquè eixa portada de Nora no sols significa la ruptura del rol que la societat tenia encomanat la dona, el començament de la seua evolució com ser humà independent del baró, sinó també (i m'agradaria fer especial insistència en això) el començament de la verdadera revolució en la relació entre hòmens i dones.


Representacions

Teatre Principal d'Alacant: 07/05/2010
Teatre Principal d'Alacant: 07/05/2010
Auditori Municipal de Riba-Roja: 06/03/2010
Auditori Municipal de Riba-Roja: 06/03/2010
Teatre Calderón d'Alcoi: 18/02/2011
Teatre Calderón d'Alcoi: 18/02/2011


Logo Culturarts

Plaça Viriato s/n · 1er. pis
46001 València
Tel. 961 20 65 38 · 961 20 65 00
biblioteca_teatre_ivc@gva.es
medina_fer@gva.es