El sí de las niñas

Imatge d'alta resolució

El sí de las niñas

Imatge d'alta resolució

El sí de las niñas

Imatge d'alta resolució

El sí de las niñas

Imatge d'alta resolució

El sí de las niñas

Imatge d'alta resolució

El sí de las niñas

Imatge d'alta resolució

El sí de las niñas

Imatge d'alta resolució

El sí de las niñas

Imatge d'alta resolució

El sí de las niñas

Imatge d'alta resolució


El sí de las niñas

Imatge d'alta resolució


El sí de las niñas

Imatge d'alta resolució


El sí de las niñas

Imatge d'alta resolució


El sí de las niñas

Imatge d'alta resolució


El sí de las niñas

Imatge d'alta resolució


El sí de las niñas

Imatge d'alta resolució


El sí de las niñas

Imatge d'alta resolució


Fitxa de espectacle

El sí de las niñas

Companyia: Teatres de la Generalitat
Duració: 2h 20' amb descans
Estrena: Teatre Principal de Castelló, 3 de febrer de 2007


Documents per a descarrega


Documents per a consultar en la sala

  • DT/1172 El sí de las niñas: Información general y foto digital
  • 97/8 El sí de las niñas
  • V1658 DVD La Nau PGM 22: 'la casa de Bernarda Alba' (Pentación [...]
  • DT/1258 Goldoni y su tiempo
  • V1682 DVD: El sí de las niñas
  • C07/12 Cartel: El sí de las niñas

Fitxa tècnica

Autor: Fernández de Moratín, Leandro
Direcció escènica: Genovés, Vicente S.
Intèrpret: Blas, Manuel de, Errando, Paula, Gadea, Ferran, Montesinos, José, Puerta, Álvaro De La, Ruiz, Reyes, Salazar, Cesca
Il·luminació: Barreda, Alfons
Espai escènic: Simón, Josep, Zuriaga, Manolo
Vestuari: Varela, Marian
Disseny gràfic: López, Eusebio
Assessora de moviment: Soler, María José
Realització de vestuari: Dobblete
Ajudant de direcció: Amador, Carlos
Caracterització: Fuentes, Inma
Producció delegada: Germinal Producciones
Fotografia: Jiménez, Vicente A.
Adjunt a l'escenografia: Muñoz, Eugenio
Estudis de grabació: Doble Banda
Arranjaments musicals: Ruiz del Puerto, José Luis
Assistent de direcció: Guinot, Francisco
Col·laboració en producció musical: Institut Valencià de la Música (IVM)
Producció: Teatres de la Generalitat
Realitació d´escenaris: Odeón Decorados


Més dades


"El sí de les niñas" de Leandro Fernández de Moratín va ser en la seua època una obra que va arribar a estar mal vista per la inquisició, encara que hui en dia ens resulte com menys curiós, ens trobem enfront d'un dels primers textos precursors de l'alliberament de la dona.
El conflicte que es planteja en l'obra va arribar a ser un problema social en aquella època, no sabem que opinaria Moratín si poguera veure la televisió un estona.
Amb una prosa clara, un coneixement profund de l'escena, este home de caràcter afable, este autor clàssic i modern ens situa enfront d'un conflicte d'ahir i de sempre. Perquè no s'ha acabat amb el matrimoni per conveniència, ni les parelles entre jóvens i vells, inclús s'ha desenvolupat el turisme sexual; Moratín encara té la mateixa vigència que tenen els eterns problemes humans: la por a la soledat, a la vellesa, a la mort...
En esta comèdia amable els personatges mostren escena per escena els diferents prototips de cada classe social i es contraposen els valors més tradicionals amb els més moderns de la nova corrent liberal. Corren nous temps i tant a Moratín com al seu amic Goya entre altres molts, els costaren cares les seues idees liberals, ambdós abandonaren el país el que li proporcionara a Moratín l'ocasió de conéixer el gran dramaturg italià Carlo Goldoni a París; amb Goya coincidirà a Bordeus.
L'apassionant vida de l'autor es reflexa en tota la seua obra, però possiblement en el Sí que aconseguix la maduresa necessària per a tocar, un tema tan escabrós, amb tanta gràcia i delicadesa. Si per qualsevol motiu no poden vindre a veure, no deixen de llegir-la. Els desitge que disfruten de la comèdia.

Vicente Genovés


"El sí de las niñas" de Leandro Fernández de Moratín fue en su época una obra que llegó a estar mal vista por la inquisición, aunque hoy en día nos resulte cuanto menos curioso, nos encontramos frente a uno de los primeros textos precursores de la liberación de la mujer.
El con?icto que se plantea en la obra llegó a ser un problema social en aquella época, no sabemos que opinaría Moratín si pudiera ver la televisión un rato.
Con una prosa clara, un conocimiento profundo de la escena, este hombre de carácter afable, este autor clásico y moderno nos sitúa frente a un con?icto de ayer y de siempre. Porque no se ha acabado con el matrimonio por conveniencia, ni las parejas entre jóvenes y viejos, incluso se ha desarrollado el turismo sexual; Moratín todavía tiene la misma vigencia que tienen los eternos problemas humanos: el miedo a la soledad, a la vejez, a la muerte...
En esta comedia amable los personajes muestran escena por escena los diferentes prototipos de cada clase social y se contraponen los valores más tradicionales con los más modernos de la nueva corriente liberal. Corren nuevos tiempos y tanto a Moratín como a su amigo Goya entre otros muchos, les costaran caras sus ideas liberales, ambos abandonaran el país lo que le proporcionara a Moratín la ocasión de conocer al gran dramaturgo italiano Carlo Goldoni en París; con Goya coincidirá en Burdeos.
La apasionante vida del autor se re?eja en toda su obra, pero posiblemente en el Sí alcance la madurez necesaria para tocar, un tema tan escabroso, con tanta gracia y delicadeza. Si por cualquier motivo no pueden venir a verla, no dejen de leerla. Les deseo que disfruten de la comedia.

Vicente Genovés


Representacions

Teatre Rialto: 08/02/2007
Auditori Municipal de Vila-Real: 16/03/2007
Teatre Arniches: 14/04/2007
Piccolo Teatro di Milano: 18/05/2007
Teatre Principal de Castelló: 03/02/2007
Teatre Rialto: 20/01/2010


Logo Culturarts

Plaça Viriato s/n · 1er. pis
46001 València
Tel. 961 20 65 38 · 961 20 65 00
Bibliowasap: 608 29 58 85
biblioteca_teatre@ivc.gva.es
fmedina@ivc.gva.es