Fitxa de espectacle

Mercado libre

Companyia: Teatro Español de Madrid
Estrena: 26 de marzo de 2009, Teatro Español de Madrid


Fitxa tècnica

Autor: Araújo, Luis
Direcció: Cracio, Jesús
Intèrpret: Freire, Daniel, Valdés, Yoima
Il·luminació: Cerdá, Roberto
Espai escènic: Garay, Ana
Vestuari: Garay, Ana


Més dades


Siempre he abogado por un teatro inmediato. Obras que no sufran la soledad y el polvo de la estantería o de un cajón. Obras escritas para ser estrenadas ya, que nos hablen de lo que sucede aquí y ahora; y en este .caso concreto que nos recuerden los valores que este infierno consumista y mediático ha ido devorando, que nos sirva de reflejo-espejo de nuestras vidas."Mercado Libre" está marcada a sello con la palabra ETICA. Palabras de tan fuerte valor como compromiso, respeto, honestidad, ética, parece ser que ya están obsoletas y han ¡do desapareciendo de la circulación.José Monleón en el prólogo del libro que contiene esta obra, dice: "Por alguna callejuela perdida, anda una vieja idea que un día se pensó que podría unir tanto eslabón perdido. Es la ética. No cotiza en bolsa.Vale cero en el mercado libre".La obra de Luis Araujo está escrita en el verano del 2007 y nos habla de un sentimiento muy generalizado dentro del llamado "estado del bienestar"; el sentimiento de insatisfacción. A deseo realizado, nuevo deseo; y a deseo irrealizado, mayor frustración. Compro, luego existo.Y este sentimiento de insatisfacción no nace de la representación de un mundo semejante al nuestro, sino "vendiéndonos" una fantasía que nos invita y provoca a una irrealidad envidiable. Esa distancia entre la idealidad y la realidad - idealidad representada y la realidad conocida - genera el descontento y la insatisfacción que preparan a la "materia prima" para la producción de consumidores.
Utilizando la sinécdoque, la parte por el todo, Araujo narra la turbulenta relación entre un abogado corrupto y una prostituta extranjera y le sirve para dar un repaso a la (¿extinta?) sociedad capitalista que se ha encargado de enterrar o manipular sibilinamente los valores humanos sobre los que hemos ido construyendo y dignificando nuestra existencia.
No es signo de salud el estar bien adaptado a una sociedad enferma.
Jesús Cracio


Sempre he advocat per un teatre immediat. Obres que no patisquen la soledat i la pols de l'estanteria o d'un calaix. Obres escrites per a ser estrenades ja, que ens parlen del que succeïx ací i ara; i en este .Cas concret que ens recorden els valors que este infern consumista i mediàtic ha anat devorant, que ens servisca de reflex-espill de les nostres vides."Mercat Lliure" està marcada a segell amb la paraula ÈTICA. Paraules de tan fort valor com a compromís, respecte, honestedat, ètica, pareix que ja estan obsoletes i han do desapareixent de la circulació.José Monleón en el pròleg del llibre que conté esta obra, diu: "Per algun carreró perdut, camina una vella idea que un dia es va pensar que podria unir tant de graó perdut. És l'ètica. No cotitza en bossa.Val zero en el mercat lliure".L'obra de Luis Araujo està escrita en l'estiu del 2007 i ens parla d'un sentiment molt generalitzat dins del cridat "estat del benestar"; el sentiment d'insatisfacció. A desig realitzat, nou desig; i a desig irrealizado, major frustració. Compre, per tant existisc.I este sentiment d'insatisfacció no naix de la representació d'un món semblant al nostre, sinó "venent-nos" una fantasia que ens invita i provoca a una irrealitat envejable. Eixa distància entre la idealitat i la realitat - idealitat representada i la realitat coneguda - genera el descontentament i la insatisfacció que preparen a la "matèria primera" per a la producció de consumidors.
Utilitzant la sinècdoque, la part pel tot, Araujo narra la turbulenta relació entre un advocat corrupte i una prostituta estrangera i li servix per a donar un repàs a la (extinta?) societat capitalista que s'ha encarregat de soterrar o manipular sibil·linament els valors humans sobre els quals hem anat construint i dignificant la nostra existència.
No és signe de salut l'estar ben adaptat a una societat malalta.
Jesús Cracio


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