Mira cómo bailan!!

Imatge d'alta resolució de Consuelo Chambó


Mira cómo bailan!!

Imatge d'alta resolució


Mira cómo bailan!!

Imatge d'alta resolució


Mira cómo bailan!!

Imatge d'alta resolució


Mira cómo bailan!!

Imatge d'alta resolució


Mira cómo bailan!!

Imatge d'alta resolució


Fitxa de espectacle

Mira cómo bailan!!

Companyia: Ballet de la Generalitat
Estrena: 25 de febrer de 2009 en el Teatre Rialto


Documents per a descarrega


Documents per a consultar en la sala

  • DT/1922 Mira cómo bailan!! (Programa Pedagógico de Danza)
  • V2298 DVD Mira como bailan
  • 124/5 Mira cómo bailan!!
  • V2334 DVD La Nau Programa 88: Exercicis d'amor, Sal de Piedra, Mi [...]
  • V2343 DVD Programa 87 La Nau: Crisis de identidad, La Señorita Julia, [...]

Fitxa tècnica

Ballarí/na: Alonso, Far, Arconada, Diego, Bañol Herrera, Rubén, Bruno, Denis, Coppo, Fabrizio, Forteza, Jerónimo, García, Yvette, Gosman, Tamara Rosa, Hernandorena, Lara, Hill, Claire Elisabeth, Huertas, Diana, Muñiz, Gustavo, Ortiz, Lorena, Royo, Cathy, Russo, Mattia, Sanlés, Fátima, Shopova, Bilyana, Taberner, Elizabeth, Tortelli, Diego, Vilas, Miriam


Més dades


Programa Pedagógico de Danza.
Programa:
EN LAS SOMBRAS DE UN VALS de Alicia Alonso. Música de Josef Strauss
JARDÍ TANCAT de Nacho Duato. Música de María de Mar Bonet
MI AMIGO IMAGINARIO de Far Alonso. Música de Martín y Soler
SECHS TÄNZE de Jirí Kylián. Música de Wolfgang Amadeus Mozart.

SECHS TÄNZE. Coreografía de Jirí Kyllián
"Dos siglos nos separan de la época en que Mozart escribió las Danzas alemanas. Un período histórico considerablemente acondicionado por guerras, revoluciones y todo tipo de convulsiones sociales. Teniendo presente eso, me pareció imposible crear simplemente diferentes números de baile que reflejasen tan solo el humor y la brillantez musical del compositor.
En cambio, he puesto en escena seis actos aparentemente absurdos que obviamente ignoran su entorno. Son insignificantes ante un mundo siempre en conflicto que la mayoría de nosotros, por motivos poco claros, cargamos al alma. Aunque la calidad como espectáculo de las Sechs Tänze de Mozart les ha dado una gran popularidad, no deberían ser solo contempladas como un divertimento.
Su humor debería servir como vehículo por evidenciar la relatividad de nuestros valores. Es bien conocida la habilidad de Mozart por reaccionar delante de circunstancias adversas con una explosión autodefensiva de poesía del absurdo. El fragmento de una carta a su prima es el mejor ejemplo de esta práctica". Jirí Kylián
Estrenada el 24 de Octubre de 1986, por Nederlands Dans Theatre (NDT I) en Muziektheater, Amsterdam.

JARDÍ TANCAT. Coreografía de Nacho Duato
Jardí Tancat significa jardín cerrado en catalán. Los textos son cantados en el mismo idioma por la cantante Mª del Mar Bonet. Se trata de textos populares centenarios a los que la cantante ha puesto música. Son cantos de faena de la tierra y la mar en los que la voz cantante pregona tanto la dureza de su trabajo como sus cuitas amorosas.
A nuestros oídos esta música nos suena triste y melancólica. Sin embargo, ésta no es siempre la intención, como tampoco corresponde en todos los casos con el contenido de los poemas.
El reparto de tres dúos ofrece al coreógrafo suficientes posibilidades para expresar disposiciones de ánimo, sea por el conjunto de bailarines, sea por dúos o individualmente. El ballet adquiere un carácter atávico, como si fueran la lluvia y el viento quienes determinaran el movimiento.

EN LAS SOMBRAS DE UN VALS. Coreografía de Alicia Alonso
"En las sombras de un vals" es una coreografía que Alicia Alonso ofrece al repertorio del Centro Coreográfico. En un viejo salón abandonado, las notas del vals evocan los fastos de un pasado esplendor. La música pertenece a Sphären Klange Op. 235 de Joseph Strauss.

MI AMIGO IMAGINARIO. Coreografía de Far Alonso
Esta coreografía escenifica las relaciones entre un grupo de adolescentes de un colegio. Una de las chicas no se identifica con los demás, se siente diferente y para escapar de la soledad se inventa un amigo imaginario, con el que habla a escondidas. Después descubrirá que no es la única, uno de los compañeros que antes se burlaba de ella también tiene un amigo imaginario. Este será el principio de una bonita amistad.
Con esta pieza, Far Alonso, bailarín mejicano perteneciente al elenco del Ballet de Teatres de la Generalitat, quiere hablarnos de la importancia de la imaginación, fundamental para acercarnos a los demás sin las barreras que imponen las convenciones sociales.


Programa:
EN LAS SOMBRAS DE UN VALS d'Alicia Alonso. Música de Josef Strauss
JARDÍ TANCAT de Nacho Duato. Música de María de Mar Bonet
MI AMIGO IMAGINARIO de Far Alonso. Música de Martín i Soler
SECHS TÄNZE de Jirí Kylián. Música de Wolfgang Amadeus Mozart.

"Dos segles ens separen de l'època en què Mozart va escriure les danses alemanyes. Un període històric considerablement condicionat per guerres, revolucions i tot tipus de convulsions socials. Tenint en compte això, em sembla impossible crear simplement diferents números de ball que reflecteixen tan sols l'humor i la brillantor musical del compositor.

En canvi, he posat en escena sis actes aparentment absurds que òbviament ignoren el seu entorn. Són insignificants davant un món sempre en conflicte que la majoria de nosaltres, per motius poc clars, carreguem en l'ànima. Encara que la qualitat com a espectacle de les Sechs Tänze de Mozart els ha donat una gran popularitat, no haurien de ser sols contemplades com un divertiment.

El seu humor hauria de servir com a vehicle per evidenciar la relativitat dels nostres valors. Es ben coneguda l'habilitat de Mozart per a reaccionar davant de circumstàncies adverses amb una explosió autodefensiva de poesia de l'absurd. El fragment d'una carta a la seua cosina és el millor exemple d'aquesta pràctica." Jirí Kylián

Jardí Tancat significa jardí tancat en català. Els textos són cantats en el mateix idioma per la cantant Mª del Mar Bonet. Es tracta de textos populars centenaris als quals la cantant ha posat música. Són cants de feina de la terra i el mar en què la veu cantant pregona tant la duresa del seu treball com les seues penes amoroses.
Per a la nostra oïda aquesta música ens sona trista i malencònica. Tanmateix, aquesta no és sempre la intenció, com tampoc correspon en tots els casos amb el contingut dels poemes.

El repartiment de tres duets ofereix al coreògraf suficients possibilitats per a expressar disposicions d'ànim, siga pel conjunt de ballarins, siga per duets o individualment. El ballet adquireix un caràcter atàvic, com si foren la pluja i el vent els qui determinaren el moviment.


EN LES SOMBRAS DE UN VALS. Coreografia d'Alicia Alonso. "En las sombras de un vals" és una coreografia que Alicia Alonso ofereix al repertori del Centro Coreográfico. En un vell saló abandonat, les notes del vals evoquen els fastos d'un passat esplendor. La música pertany a Sphären Klange Op. 235 de Joseph Strauss.

EL MEU AMIC IMAGINARI. Coreografia de Far Alonso.
Aquesta coreografia escenifica les relacions entre un grup d'adolescents d'un collegi. Una de les xiques no s'identifica amb les altres, se sent diferent i per escapar de la soletat s'inventa un amic imaginari, amb qui parla d'amagat. Després descobrirà que no és l'única, un dels companys que abans es burlava d'ella també té un amic imaginari. Aquest serà el començament d'una bonica amistat.
Amb aquesta peça, Far Alonso, ballarí mexicà pertanyent a l'elenc del Ballet de Teatres de la Generalitat, vol parlar-nos de la importància de la imaginació, fonamental per apropar-nos als altres sense les barreres que imposen les convencions socials.

Programa Pedagògic de Dansa.


Representacions

Teatre Rialto: 25/02/2009
Teatre Principal: 29/04/2009
Teatre Principal: 10/05/2009


Logo Culturarts

Plaça Viriato s/n · 1er. pis
46001 València
Tel. 961 20 65 38 · 961 20 65 00
biblioteca_teatre_ivc@gva.es
medina_fer@gva.es