Paquita

Imatge d'alta resolució

Paquita

Imatge d'alta resolució


Fitxa de espectacle

Paquita

Companyia: Les Ballets Trockadero de Monte Carlo


Documents per a descarrega


Documents per a consultar en la sala

  • DT/1799 Swan Lake; Pas de deux; Go for Barocco; Paquita
  • V2153 DVD Les Ballets Trockadero de Monte Carlo. Grabado el 18 de [...]
  • 108/3 Les Ballets Trockadero de Monte Carlo

Fitxa tècnica

Coreografia: Petipa, Marius
Ballarí/na: Dumbchenko, Lariska, Highwaters, Elena, Repellski, Eugenia, Smoktunmuchsky, Innokenti, Supphozova, Olga, Supphozova, Olga, Tchumpakova, Vera, Tord, Gerd, Van Driver, Minne
Il·luminació: Marsh, Kip
Espai escènic: Kunikova, Elena
Vestuari: Gonzales, Mike
Direcció artística: Dobrin, Tory
Música: Minkus, Ludwig


Més dades


Paquita es un magnífico ejemplo del estilo francés exportado a San Petersburgo a finales del siglo XIX. En sus inicios, Paquita fue una pantomima de ballet de dos actos, con coreografía de Joseph Mazillier y música de Ernest Deldevez.
La historia tiene un tema español, con Carlotta Grisi como la mujer joven secuestrada por gitanos, salvada por un joven y guapo oficial de una muerte segura.

El estreno se realizó en la Ópera de París en 1846, y fue producida un año después en Rusia por Marius Petisa, quien pidió a Ludwig Minkus, el compositor de Don Quijote y La Bayadere, que compusiera música adicional para añadir a la obra original un poco de diversión.

La coreografía de Petipa consistía en un Pas de Trois y un Grand Pas de Deux (Paso doble) que imprimían su característico estilo y que pronto se convertiría en uno de los puntos más importantes de la presentación, tanto que estos fragmentos de Paquita son los que se han preservado hasta la actualidad.
Los bailarines exhiben una enorme gama coreográfica de fuegos artificiales que explotan el virtuosismo de las posibilidades del ballet clásico, y se enriquece con una inesperada combinación de pasos.

Bailarina y Cavalier
Olga Supphozova
Innokenti Smoktunmuchsky

Variaciones
Variación 1 Eugenia Repellski
Variación 2 Gerd Tord
Variación 3 Vera Tchumpakova
Variación 4 Helen Highwaters
Variación 5 Minne van Driver
Variación 6 Lariska Dumbchenko
Variación 7 Olga Supphozova

Paquita és un magnífic exemple de l'estil francés exportat a Sant Petersburg a finals del segle XIX. En els seus inicis, Paquita va ser una pantomima de ballet de dos actes, amb coreografia de Joseph Mazillier i música d'Ernest Deldevez.
La història té un tema espanyol, amb Carlotta Grisi com la dona jove segrestada per gitanos, salvada per un jove i guapo oficial d'una mort segura.

L'estrena es va realitzar en l'Òpera de París en 1846, i va ser produïda un any després a Rússia per Marius Petisa, qui va demanar a Ludwig Minkus, el compositor del senyor Quixot i La Bayadere, que componguera música addicional per a afegir a l'obra original un poc de diversió.

La coreografia de Petipa consistia en un Pas de Trois i un Grand Pas de Deux (Pas doble) que imprimien el seu característic estil i que prompte es convertiria en un dels punts més importants de la presentació, tant que estos fragments de Paquita són els que s'han preservat fins a l'actualitat.
Els ballarins exhibixen una enorme gamma coreogràfica de focs artificials que exploten el virtuosisme de les possibilitats del ballet clàssic, i s'enriquix amb una inesperada combinació de passos.

Ballarina i Cavalier
Olga Supphozova
Innokenti Smoktunmuchsky

Variacions
Variació 1 Eugenia Repellski
Variació 2 Gerd Tord
Variació 3 Vera Tchumpakova
Variació 4 He-l'en Highwaters
Variació 5 Minne van Driver
Variació 6 Lariska Dumbchenko
Variació 7 Olga Supphozova


Representacions

Teatre Principal: 16/04/2008
Teatre Principal d'Alacant: 06/04/2010


Logo Culturarts

Plaça Viriato s/n · 1er. pis
46001 València
Tel. 961 20 65 38 · 961 20 65 00
biblioteca_teatre@ivc.gva.es
fmedina@ivc.gva.es