Fitxa de espectacle
Companyia: IT Dansa
Estrena: 24 d'octubre de 1986, Muziektheater Amsterdam
Direcció coreogràfica: Allard, Catherine
Ballarí/na: Ahblom, Per, Albanese, Sílvia, Enrich, Sara, Gómez, Roberto, Guiu, Núria, Keskinen, Annamari, Miró, Raquel, Muñoz, Paloma, Nogal, Lorena, Perela, Loïc, Vermijs, Rocco
Il·luminació: Promocions Teatrals Degira
Vestuari: Selma, Maribel
Fotografia: Ros Ribas, Josep
Col·laboració: Damaret
Suplent: Asensio, Inma, García, Miquel, Jodar, Toni, Twiehausraf, Milena
Professorat: Castellanos, Rodolfo, Fàbrega i Górriz, Jordi
Administració: Institut del Teatre de la Diputació de Barcelona
Producció executiva: Miñana, Mireia
Repetidor: Morino, Keith, Van Den Meerendonk, Matilde
Gestió: Promocions Teatrals Degira
So: Promocions Teatrals Degira
Regiduria: Promocions Teatrals Degira
Professor convidat: Rozestraten, Carmen, Solan, Jeanne, Strajner, Robert, Swennen, Michèle
Piano: Silva, Carlos
Estrena mundial: 24 d'octubre de 1986, Muziektheater Amsterdam. Estrenada per IT Danza el 24 de maig de 2005 al Teatre Nacional de Catalunya. Coproduïda per l'Institut del Teatre i pel Teatre Nacional de Catalunya.
Dos segles ens separen de l'època en què Mozart va escriure les Danses alemanyes. Un període històric considerablement condicionat per guerres, revolucions i tota classe de convulsions socials. Tenint present això, em va paréixer impossible crear simplement diferents números de ball que re?ectiren tan sols l'humor i la brillantor musical del compositor. En canvi, he posat en escena sis actes aparentment absurds que, obviament, ignoren el seu entorn. Són insigni? cants davant d'un món sempre en con? icte que la majoria de nosaltres, per motius poc clars, carreguem a l'ànima. Encara que la qualitat com a espectacle de les Sechs Tänze de Mozart els ha donat una gran popularitat, no haurien de ser només contemplades com un divertiment.
El seu humor hauria de servir com a vehicle per a mostrar la relativitat dels nostres valors. És ben coneguda l'habilitat de Mozart de reaccionar en circumstàncies adverses amb una explosió autodefensiva de poesia de l'absurd. El fragment d'una carta a la seua cosina és el millor exemple d'esta pràctica.
JIRÍ KYLIÁN
Estreno mundial: 24 de octubre de 1986, Muziektheater Amsterdam.
Estrenada por IT Danza el 24 de mayo de 2005 al Teatro Nacional de Cataluña.
Coproducida por el Instituto del Teatro y el Teatro Nacional de Cataluña
Dos siglos nos separan de la época en que Mozart escribió las Danzas alemanas. Un período histórico considerablemente acondicionado por guerras, revoluciones y todo tipo de convulsiones sociales. Teniendo presente eso, me pareció imposible crear simplemente diferentes números de baile que re? ejasen tan
solo el humor y la brillantez musical del compositor.
En cambio, he puesto en escena seis actos aparentemente absurdos que obviamente ignoran su entorno. Son insignificantes ante un mundo siempre en con?icto que la mayoría de nosotros, por motivos poco claros,
cargamos al alma.
Aunque la calidad como espectáculo de las Sechs Tänze de Mozart les ha dado una gran popularidad, no deberían ser solo contempladas como un divertimento.
Su humor debería servir como vehículo por evidenciar la relatividad de nuestros valores.
Se bien conocida la habilidad de Mozart por reaccionar delante de circunstancias adversas con una explosión autodefensiva de poesía del absurdo. El fragmento de una carta a su prima es el mejor ejemplo de esta práctica.
Teatre Principal: 29/04/2006
Plaça Viriato s/n · 1er. pis
46001 València
Tel. 961 20 65 38 · 961 20 65 00
Bibliowasap: 608 29 58 85
biblioteca_teatre@ivc.gva.es
fmedina@ivc.gva.es