Fitxa de espectacle
Companyia: Kazue Ikeda
Coreografía: Ikeda, Kazue
Dirección coreográfica: Ikeda, Kazue
Bailarín/a: Ikeda, Kazue
Vestuario: Linere, Chris
El desenvolupament d'esta obra es va iniciar amb un acostament experimental al meu cos lesionat durant
la Tanzmesse de Dusseldorf 04.
Un sentit pot compensar-se per un altre quan un d'ells és més feble o no funciona correctament, com per
exemple en un cas de pèrdua de vista podem apreciar que l'oïda millora. El cos reacciona de manera
semblant quant a la seua sensibilitat i control respecte a les seues diferents parts.
Així, les lesions poden ocasionar un canvi d'atenció cap a altres parts no danyades. Açò pot causar una
pèrdua de connexió entre la ment i determinades zones del grup. Tot i això, eixes parts poden continuar
treballant juntes, el que provoca una percepció corporal diferent.
Encara que perceba el meu cos com un conglomerat d'elements diversos, em veig a mi mateixa com a part
d'una entitat major, bé siga la societat o l'univers. Un mateix tria la perspectiva i el grau de conjunció. Què
és el que està agrupat, què és el que està separat?
Habitualment, els moviments de dansa usen el cos humà com una maquinaria, explotant i fins i tot expandint
l'amplia gamma de possibilitats físiques del cos. El ballarí tracta el seu cos com una eina.
Preferisc acostar-me a la dansa d'un altra manera.
En "A part" deixe el meu cos desenrotllar els seus moviments, sovint delicats, que provenen de la tensió i
els estímuls interns. La seua energia es lliura cap a fora per omplir l'espai.
Estos moviments no surten com a evolució de les tècniques de dansa convencionals. En el seu lloc, prenen
com a punt de partida la sensació de vulnerabilitat. Cada part del cos s'estén acuradament...
Cap a un esclat sobtat de moviment...
I torna al centre un altra vegada, cap al nucli, l'inici.
L'Altre Espai: 19/05/2005
Plaça Viriato s/n · 1er. pis
46001 València
Tel. 961 20 65 38 · 961 20 65 00
Bibliowasap: 608 29 58 85
biblioteca_teatre@ivc.gva.es
fmedina@ivc.gva.es