Fitxa de espectacle

Ens queda la paraula?

Companyia: Cercle de teatre


Fitxa tècnica

Dirección escénica: Ruiz López, Antonio
Iluminación: Cortés Gamiz, Vicente, Ruiz López, Antonio, Sancho, Francesc
Vestuario: Beamund, Marisa, Gallego, Carme, Sancho, Nati, Villanueva, Maribel
Realización de espacio escénico: Almenar, Francesc, Fernández, J. Antoni, Ortiz, Julia
Sonido: Estaban, Manel, Ruiz López, Antonio, Tejero, Josep Maria
Utillaje: Sancho, Enric


Més dades


LA LLIBERTAT D'EXPRESSIO AVUI ES UNA NECESSITAT URGENT En moments com els actuals la inseguretat és la nostra acompanyant, trobem la por com una part ¡ntegrant de la convivència diària i més d'una
volta, aquesta por es manifesta com autocensura -la pitjor de les censures- en els treballs de creació. Per què la Llibertat d'Expressió? No n'hi ha d'altres temes per a portar a escena? Sí, està clar que n'hi ha, pero cap altre ens molesta tant en aquests moments. Fa temps, quan començàvem a esbossar resquema pel nostre muntatge, fou un tema ¡nteressant; avuí, després de tot el que està succeïnt a tot l'Estat, és un tema urgent ¡ per això l'assumim amb totes les conseqüencies, i els fets que continuen succeint ens donen la rao. Hem posat el dit dins d'una nafra important.
ENS QUEDA LA PARAULA? L'obra es una reflexió crítica al voltant de la "Llibertat d'expressió" a una societat com la nostra. Per a la seua elaboració hem partit de notes de premsa, documents i sobre tot del nostre propi anàlisi sobre el tractament que l'Estat fa d'aquest tema a les Societats d'Occident. Per a la seua plasmació i posada a escena hem trencat, per dir-ho d'alguna manera, amb el realisme grotesc que ha estat la nostra línea habitual de treball des de 1974. En aquest cas ens hem proposat fer una recreació plàstica basada en la mímica, on els mitjans simbòlic-plàstics es posen al servei del discurs argumental. Ens queda la paraula? no té altra pretendo que la d'ésser la plasmació d'una realitat tal com la sentim pero vista mitjanpant el calidoscopi del teatre, tot intentant treure el màxim rendiment de cadascun dels camps escènics, per exemple, la ¡l·luminació, que en lloc de ser un element de projecció frontal que descobreix rostres sense arrugues es converteix en un element d'exaltament de volums, en un producte d'ombres i imatges distorsionades, per exemple la música, el ritme, la cadència...


Representacions

Casino Platja: 02/08/1982


Logo Culturarts

Plaça Viriato s/n · 1er. pis
46001 València
Tel. 961 20 65 38 · 961 20 65 00
biblioteca_teatre@ivc.gva.es
fmedina@ivc.gva.es