Fitxa de espectacle
Companyia: Ballet Nacional de Cuba, Fundación Comunidad Valenciana Ciudad de las Artes Escénicas
Duració: 1h. 30' amb pausa
Autor: Shakespeare, William
Adaptación: Neyra, J. Ramón
Dirección coreográfica: Alonso, Alicia
Iluminación: Montesinos, Gloria
Espacio escénico: Reymena, Ricardo
Vestuario: Moreno, Pedro
Colaboración: Centre Coreogràfic de Teatres de la Generalitat
Producción: Ballet Nacional de Cuba, Fundación Comunidad Valenciana Ciudad de las Artes Escénicas
Cuerpo de baile: Ballet Nacional de Cuba, Centre Coreogràfic de Teatres de la Generalitat
Dirección musical: Duarte, Giovanni
Música: Gounod, Charles
Orquesta: Orquesta Sinfónica del Mediterráneo
Adaptación musical: Piñera, Juan
El rostre com a laberint existencial, o la transfiguració de l'ésser en màscara, ha constituït des de sempre un dels diàlegs més apassionants que es troba en els orígens del teatre.
Shakespeare autor va estar compromés amb l'expressió derivada del text escrit en la seua dimensió inefable i secreta; la seua genialitat agarrava la força escènica de la paraula per transmetre'ns la infinitud de la imatge com a esclariment i reflex de la vida. En este punt es troba el seu valor transcendent que el converteix en un creador extemporani, irrepetible.
La coreografia 'Shakespeare i sus máscaras' d'Alicia Alonso ens remet a eixa fascinació vital continguda en el drama shakespearià, on tot gravita cap a la metàfora des d'un sentit líric que ens ensenya l'altra natura de les coses amb un humanisme carregat d'èpica.
L'èpica de Shakespeare va ser la seua pròpia història, assumida amb la grandesa i lucidesa de qui es reconeix dins d'un destí íntim, intransferible, però afinat en una consciència universal que el podia fer sentir la seua existència com un acte d'imaginació compartida amb el món, on cada biografia podia ser també un personatge.
Eixa és justament l'atmosfera que rau en este ballet inspirat en Romeo i Julieta, a fi de mostrar-nos amb la innocència de l'amor, la transparència de la sensibilitat quan l'aparença ja no és ficció, sinó raó d'un nou atzar que integra l'espectador amb el que es representa. Irene Papas
El rostro como laberinto existencial, o la transfiguración del ser en máscara, ha constituido desde siempre uno de los diálogos más apasionantes que se halla en los orígenes del teatro.
Shakespeare autor, estuvo comprometido con la expresión derivada del texto escrito en su dimensión inefable y secreta; su genialidad aprehendía la fuerza escénica de la palabra para transmitirnos la infinitud de la imagen como esclarecimiento y reflejo de la vida. He ahí su valor trascendente que le convierte en un creador extemporáneo, irrepetible.
La coreografía Shakespeare y sus máscaras de Alicia Alonso, nos remite a esa fascinación vital contenida en el drama shakespereano, donde todo gravita hacia lo metafórico desde un sentido lírico que nos enseña la otredad de la naturaleza de las cosas con un humanismo cargado de épica.
La épica de Shakespeare fue su propia historia, asumida con la grandeza y lucidez de quien se reconoce dentro de un destino íntimo, intransferible, pero afinado en una conciencia universal que le hacía sentir su existencia como un acto de imaginación compartida con el mundo, donde cada biografía podía ser también un personaje.
Esa es justamente la atmósfera que se desliza en este ballet inspirado en Romeo y Julieta, a fin de mostrarnos con la inocencia del amor, la transparencia de la sensibilidad cuando lo aparente ya no es ficción, sino razón de un nuevo azar que integra al espectador con lo representado.
Irene Papas
La Nau: 29/07/2005
La Nau: 29/07/2005
Teatre Romà de Sagunt: 29/07/2005
Teatre Romà de Sagunt: 29/07/2005
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