Fitxa de espectacle
Companyia: Opera Nacional de Hungria
Dirección escénica: Miko, Andras
Dirección musical: Nagy, Ferenc
Libreto: Solera, Temistocle
Composición musical: Verdi, Giuseppe
Primer acte: Jerusalem. Les tropes del rei assiri Nabucco setgen la ciutat. Zacaries, pontífex deis jueus, té en el seu poder la filia de Nabucco, Fenena, amb la vida del qual pretén salvar el seu poblé de l'extermini. Pero Ismaël està enamorat de Fenena, que va conèixer en el seu captiveri babilònic. Envaixen el temple Abigaïl-presumpta filia de Nabucco- amb els seus guerrers. També ella estima Ismael pero l'adolescent refusa que se li acoste.
Quan penetren en el temple els soldats, Zacaries amenaça Fenena amb la seua daga i Nabucco detura els seus homes. Pero Ismael salva la vida de Fenena: ja no h¡ ha res que frene el rei, que ordena la destrucció de Jerusalem. Els jueus maleeixen Ismael.
Acte Segon: "La ¡mpia", Fenena abraça la causa deis jueus captius i també la seua fe. Durant l'absència del rei, Abigaïl aspira al poder pero apareix ¡nesperadament Nabucco. En l'ebrietat del triomf, mana que se li adore com a un déu. El fulmina el llamp de Déu.
Acte Tercer: "La profecía". Abigaïl regna a Babilònia amb l'ajuda dels sacerdots de Baal. Espen-tada per la gelosia i per l'odi, ordena la mort de Fenena i dels jueus. Amb aquest fi substrau el segell reial. Els jueus ploren les seues penes. Zacaries profetitza la destrucció de Babilonia i el retorn del seu poblé.
Acte Quart: "L'ídol trencat". Quan Nabuccosent el cant fúnebre de Fenena i dels jueus que van a la mort, implora el perdó i l'ajuda del Déu dels jueus. Li renaix la força i s'afanya a combatre per alliberar-los. Penetra en el temple de Baal, salva els condemnats i ordena la destrucció de l'estàtua de Baal, que, amb tot, per miracle díví, cau enderocada. Abigaïl, embogida, beu un verí, implora el perdó de Déu i dels homes. Els jueus alliberats, en companyia deis babilonis, canten amb Nabucco la gloria de Déu.
Teatre Principal: 22/11/1989
Plaça Viriato s/n · 1er. pis
46001 València
Tel. 961 20 65 38 · 961 20 65 00
Bibliowasap: 608 29 58 85
biblioteca_teatre@ivc.gva.es
fmedina@ivc.gva.es