Fitxa de espectacle
Companyia: Ananda Dansa
Duració: 70 min.
Estrena: 24 de gener de 1991
Dirección coreográfica: Valls, Edison
Bailarín/a: Busto, Juan del, Díaz, Inés, Fernández, Amparo, García, Juli, Llop, Miquel, Mira, Irene, Ribes, Rosa, Riquelme, José, Sama, Héctor
Iluminación: Teunis, Eric
Espacio escénico: Busto, Juan del, Montesinos, Carlos
Vestuario: Busto, Juan del, Montesinos, Carlos
Fotografía: Castañar, Jesús, Pla, Jordi
Administración: Guzmán, Mercedes
Música: Llopis, Pep
Dirección de compañía: Valls, Rosángeles
BASTA DE DANZA desenvolupa, a partir d'una exègesi del mite de les amazones, una història ambientada en els origens de la comunitat humana o, si es prefereix, en qualsevol societat primitiva, matriarcal i no contaminada encara per la civilització i enfrontada al problema de la supervivència. Este referent espacial i temporal (un món on el sexe constitueix la pulsió fonamental que serveix per assegurar la continuïtat de l'espècie), ha de ser entès més que com a suport d'una història escènica en sentit estricte -història recolzada en una formulació a meitat camí entre l'antropologia i el mite, que també, d'altra banda, existeix per qui vulga llegir-la com una mena de contenidor estètic, d'espai simbòlic de la representació, on Ananda Dansa desenvolupa la seua especial manera d'entendre les relacions entre la dansa i el teatre. La recerca d'un espectacle total -al capdavall també un espectacle dels origens (música, instruments i ritmes primitius, dansa, veu, expressió plástica, en un conjunt indestriable)- conferix a esta última proposta escènica d'Ananda Dansa una especial vitalitat, que es transmet de manera directa a l'espectador que la contempla.
BASTA DE DANZA desarrolla, a partir de una exégesis del mito de las amazonas, una historia ambientada en los orígenes de la comunidad humana o, si se prefiere, en cualquier sociedad primitiva, matriarcal y no contaminada todavía por la civilización y enfrentada al problema de la supervivencia. Este referente espacial y temporal (un mundo donde el sexo constituye la pulsión fundamental que sirve para asegurar la continuidad de la especie), debe ser entendido más que como soporte de una historia escénica en sentido estricto -historia apoyada en una formulación a mitad camino entre la antropología y el mito, que también, por otra parte, existe para quien quiera leerla como una especie de contenedor estético, de espacio simbólico de la representación, donde Ananda Dansa desarrolla su especial manera de entender las relaciones entre la danza y el teatro.
La búsqueda de un espectáculo total -al fin y al cabo también un espectáculo de los orígenes (música, instrumentos y ritmos primitivos, danza, voz, expresión plástica, en un conjunto inseparable)- confiere a esta última propuesta escénica de Ananda Dansa una especial vitalidad, que se transmite de manera directa al espectador que la contempla.
Sala Odeón: 24/01/1991
Teatro Olympia de València: 15/02/1991
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46001 València
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