Facing Goya

Imatge d'alta resolució

Facing Goya

Imatge d'alta resolució

Facing Goya

Imatge d'alta resolució


Facing Goya

Imatge d'alta resolució


Fitxa de espectacle

Facing Goya

Companyia: Teatres de la Generalitat
Estrena: Sagunt a Escena, 29 d'agost 2000


Documents per a consultar en la sala

  • 51/6 Programa de mano
  • DT/270 Dossier de espectáculo
  • F651 Fotografía en papel
  • V343 Grabación
  • V1522 1 VHS: 'Facing Goya'.
  • DT/3344 La producción de Teatres de la Generalitat con el Ballet de [...]

Fitxa tècnica

Autor: Nyman, Michael
Dirección escénica: Moore, Jonathan
Espacio escénico: Murphy, Conor
Producción: Battres S.A., Editorial Paraíso Music, Michael Nyman Ltd., Teatres de la Generalitat
Soprano: Angel, Marie, Böwe, Winnie
Bajo Barítono: Ebrahim, Omar
Libreto: Hardie, Victoria
Regiduria: López Entrena, Elena
Dirección musical: Lyth, Harry
Intérprete musical: Michael Nyman Band
Tenor: Nicoll, Harry
Contralto: Summers, Hilary


Més dades


"Facing Goya" és una òpera en quatre parts que tracta de com les medicions del cos humà i del seu cap poden manipular-se per a controlar les idees sobre prejudicis racials i mitologies racistes, el concepte de la imatge, l'art degeneratiu, el desenvolupament genètic i, fins i tot, les fronteres territorials.

Una dona investiga la desaparició del crani de Goya. Somnia poder tornar el cap al cos del pintor. La seua intenció és demostrar que la por de Goya a la enginyeria genètica estava justificada. Les seues grans sèries "Desastres de la Guerra" constituíen una amarga denúncia de la neteja ètnica de l'època. Pintures com "La duquesa de Alba" mostrava una dona molt humana dins d'una societat rígida envaida per clons superficials. La humanitat de Goya exposava els enganys i les mentides. La investigadora retrocedeix al segle XIX per tal de debatre amb alguns científics. Debaten prepotentment diverses teories de craniometria, seguides de teories del segle XX sobre la degeneració de l'art i els conceptes eugené-sicos nazis. Per últim, ens trobem en el present i en el futur, on els nostres destins són explorats en laboratoris genètics. La cerca del crani de Goya es duta a terme gràcies a les seues notes, els seus dibuixos i les seues pintures. Realitzaria un Goya clonat una sèrie de pintures maleides hui en dia? Pintures sobre l'obsessió de jutjar-nos per les aparences en compte de buscar la nostra individualitat més enllà del color de la pell.


Representacions

Teatre Romà de Sagunt: 29/08/2000
Teatre Romà de Sagunt: 29/08/2000
Teatre Principal: 05/10/2000


Logo Culturarts

Plaça Viriato s/n · 1er. pis
46001 València
Tel. 961 20 65 38 · 961 20 65 00
biblioteca_teatre@ivc.gva.es
fmedina@ivc.gva.es