Fitxa de espectacle
Companyia: Ballet de la Generalitat
Estrena: 20 de noviembre de 2008
Coreografía: Kylián, Jirí
Intérprete: Alonso, Far, Arconada, Diego, Bañol Herrera, Rubén, Bruno, Denis, Forteza, Jerónimo, García, Yvette, Gosman, Tamara Rosa, Hill, Claire Elisabeth, Huertas, Diana, Katona, Zoltán, Royo, Cathy, Sanlés, Fátima, Shopova, Bilyana, Tortelli, Diego, Vilas, Miriam
Iluminación: Caboort, Joop
Espacio escénico: Kylián, Jirí
Vestuario: Kylián, Jirí
Realización de espacio escénico: Odeón Decorados
Realización de vestuario: Peris, Pascual
Producción: Centre Coreogràfic de Teatres de la Generalitat
Asistente coreográfico: Delcroix, Patrick, Van Boven, Arlette
Música: Mozart, Wolfgang Amadeus
"Dos siglos nos separan de la época en que Mozart escribió las Danzas alemanas. Un período histórico considerablemente acondicionado por guerras, revoluciones y todo tipo de convulsiones sociales. Teniendo presente eso, me pareció imposible crear simplemente diferentes números de baile que reflejasen tan solo el humor y la brillantez musical del compositor. En cambio, he puesto en escena seis actos aparentemente absurdos que obviamente ignoran su entorno. Son insignificantes ante un mundo siempre en conflicto que la mayoría de nosotros, por motivos poco claros, cargamos al alma. Aunque la calidad como espectáculo de las Sechs Tänze de Mozart les ha dado una gran popularidad, no deberían ser solo contempladas como un divertimento. Su humor debería servir como vehículo por evidenciar la relatividad de nuestros valores. Es bien conocida la habilidad de Mozart por reaccionar delante de circunstancias adversas con una explosión autodefensiva de poesía del absurdo. El fragmento de una carta a su prima es el mejor ejemplo de esta práctica."
Jirí Kylián
"Dos segles ens separen de l'època en què Mozart va escriure les Danses alemanyes. Un període històric considerablement preparat per guerres, revolucions i tot tipus de convulsions socials. Tenint present això, em va paréixer impossible crear simplement diferents números de ball que reflectiren tan sols l'humor i la brillantor musical del compositor. En canvi, he posat en escena sis actes aparentment absurds que òbviament ignoren el seu entorn. Són insignificants davant d'un món sempre en conflicte que la majoria de nosaltres, per motius poc clars, carreguem a l'ànima. Encara que la qualitat com a espectacle de les Sechs Tänze de Mozart els ha donat una gran popularitat, no haurien de ser només contemplades com un divertimento. El seu humor hauria de servir com a vehicle per evidenciar la relativitat dels nostres valors. És ben coneguda l'habilitat de Mozart per reaccionar davant de circumstàncies adverses amb una explosió autodefensiva de poesia de l'absurd. El fragment d'una carta a la seua cosina és el millor exemple d'esta pràctica."
Jirí Kylián
Teatre Principal: 20/11/2008
Teatre Principal d'Alacant: 02/04/2009
Plaça Viriato s/n · 1er. pis
46001 València
Tel. 961 20 65 38 · 961 20 65 00
Bibliowasap: 608 29 58 85
biblioteca_teatre@ivc.gva.es
fmedina@ivc.gva.es