Fitxa de espectacle
Companyia: Pluja Teatre
Estrena: Gandia el 26 de Febrer de 1990 amb 167 representacions
Autor: Muñoz, Joan, Vidal Mora, Ximo
Dirección escénica: Vidal Mora, Ximo
Intérprete: Gonga, Josep Enric, Gonga, María J., Martínez, Amparo, Muñoz, Joan, Ribes, Miquel
Espacio escénico: Durà, Antoni
Vestuario: Durà, Antoni
Realización de vestuario: Tinti, Armando
Realización de iluminación: Gonga, Ximo
Sonido: Gonga, Ximo
Distribución: Piera, Rosa
Dramaturgia: Vidal Mora, Ximo
Música: Vidal, Amadeu
Fa 500 anys, nasqué a Gandia el famós virtuós cavaller Tirant lo Blanc . Anomenat així perquè son pare fou senyor de la Marca de Tirània i sa mare fou la filla del duc de Bretanya i el seu nom era Blanca.
Cinc-cents anys després, i per a celebrar-ho dintre el que s'ha anomenat "L'any del Tirant", naix Eh, Tirant!, una comèdia molt especial, una comèdia de pallassos. I, ¿per què pallassos?, us preguntareu. La resposta és fàcil: per a donar una visió diferent, possiblement més divertida i iconoclasta de l'heroi.
Erudits, professors, intel·lectuals i literats, ja han dit la seua sobre el Tirant. Nosaltres volem fer que diguen la seua, que mostren com veuen i interpreten el Tirant, uns altres personatges: els pallassos, els clowns, els arlecchinos, els faves... tota eixa colla d'éssers extravagants i destrellatats, que poblen des de temps immemorial un territori de l'univers del teatre, el de la comèdia.
Per eixa raó hem muntat un joc escènic basat en la caricatura i la sàtira que ens mostre, utilitzant tota una sèrie de recursos que es recolzen en els equívocs, les cerimònies bufes, el ridícul, tot el món que reflexa el llibre de Joanot Martorell. Esperem que ho passeu molt i molt bé amb ella.
Centre Teatral Escalante: 30/12/1990
Plaça Viriato s/n · 1er. pis
46001 València
Tel. 961 20 65 38 · 961 20 65 00
biblioteca_teatre@ivc.gva.es
fmedina@ivc.gva.es