Abraham i Samuel

Imatge d'alta resolució

Abraham i Samuel

Imatge d'alta resolució

Abraham i Samuel

Imatge d'alta resolució

Abraham i Samuel

Imatge d'alta resolució

Abraham i Samuel

Imatge d'alta resolució

Abraham i Samuel

Imatge d'alta resolució


Abraham i Samuel

Imatge d'alta resolució


Abraham i Samuel

Imatge d'alta resolució


Abraham i Samuel

Imatge d'alta resolució


Abraham i Samuel

Imatge d'alta resolució


Fitxa de espectacle

Abraham i Samuel

Companyia: Germinal Producciones
Duració: 1h 10'


Documents per a descarrega


Documents per a consultar en la sala

  • DT/1161 Dossier de espectáculo
  • V1648 Grabación
  • V1660 DVD La Nau PGM 24: 'Abraham i Samuel' (Germinal Producciones); [...]
  • 101/14 Abraham i Samuel
  • C07/15 Don Quijote (III acto)
  • C06/25 Abraham i Samuel

Fitxa tècnica

Autor: Haïm, Victor
Dirección: Genovés, Vicente S.
Traducción: Rogers Alemany, Philip
Intérprete: Calleja, Sergi, Minguell, Josep
Iluminación: Luque, Mario
Espacio escénico: Azorín, Paco
Espacio sonoro: Cherta, Dani
Vestuario: Viñolo, Georgina
Diseño gráfico: Designes Comunicació
Realización de espacio escénico: Artilugi, Odeón Decorados
Realización de vestuario: Goretti Puente, Vestuario Escénico
Ayudante de dirección: Alarcón, Marta
Caracterización: Fuentes, Inma
Producción: Germinal Producciones, Serrano, Carme María
Transporte: Germinal Serveis
Auxiliar de dirección: Puerta, Álvaro De La
Asesoramiento de lucha escénica: Sanjaime, Carles
Coordinación de gira: Serrano, Carme María


Més dades


Esta obra ens presenta a dos personatges de classes socials diferents, enfrontats per un fet aparentment molt senzill: Samuel, un humil empleat que treballa per Abraham, poderós banquer, propietari i comerciant, està robant queviures del celler d'Abraham.
Apareix Abraham, però el públic veu com una mestressa imponent, la Vídua, baixa per les escales que donen al celler, descobreix Samuel i finalment, quan sap el motiu de la presència d'aquest dins el seu celler, s'enfurisma i vol matar-lo.
El conflicte està servit, però aquest plantejament tan simple comença a complicar-se quan el murri de Samuel, fent ús d'una retòrica increïblement enrevessada, tracta d'evitar la seva execució.
Poc a poc podem veure com Samuel s'imposa amb astúcia a Abraham i, quan el té acorralat, aquest confessa que no és una dona. Però la cosa no es queda només aquí: Abraham és jueu, igual que Samuel. Embolica que fa fort. Ara sí que ens trobem davant del conflicte principal: els germans de sang poden o no poden matar-se entre ells? No haurien de fer-ho, però la història ens ha mostrat i continua mostrant que la tan aclamada fraternitat entre els éssers humans, inclús si pertanyen a una mateixa raça, suposadament unida per una creença religiosa molt arrelada dins les seves ànimes, siguin jueus, musulmans o cristians, tant se val, sempre és molt relativa.
Lluita de classes, aleshores?
Sembla que sigui així, però la veritat és que l'ésser humà pot aliar-se fins i tot amb el diable per aconseguir allò que desitja. Campi qui pugui!
Victor Haïm ens ofereix una comèdia deliciosa, plena de malícia, subtil, violenta i apassionada.
L'espectador podrà gaudir d'un duel dialèctic i retòric intel·ligent, àcid i tragicòmic.


Esta obra nos presenta a dos personajes de diferentes clases sociales, enfrentados por un hecho aparentemente muy sencillo: Samuel, un humilde empleado que trabaja para Abraham, un poderoso banquero, propietario y comerciante, está robando vituallas en la bodega de Abraham cuando empieza la obra.
Aparece Abraham, pero el público ve como una imponente matrona, la Viuda, baja por las escaleras que dan a la bodega, descubre a Samuel y finalmente, cuando se entera del motivo de la presencia de este en su bodega, se encoleriza y quiere matarlo.
El conflicto está servido, pero este planteamiento tan simple empieza a complicarse cuando el astuto Samuel, utilizando una retórica increíblemente enrevesada, intenta evitar su ejecución.
Poco a poco podemos observar como Samuel se impone con astucia a Abraham y cuando lo tiene acorralado, este confiesa que no es una mujer. Pero aún hay algo más para rizar el rizo: Abraham es judío, igual que Samuel. ¡Menudo lío!
Ahora sí que nos encontramos ante el conflicto principal: ¿pueden o no pueden unos hermanos de sangre matarse entre ellos? No deberían hacerlo, pero la historia nos ha mostrado y sigue mostrando que la tan cacareada fraternidad entre los seres humanos, aunque pertenezcan incluso a una misma raza, supuestamente unida por un credo religioso muy arraigado en el fondo de sus almas, sean judíos, musulmanes o cristianos, ¿qué más da?, siempre es muy relativa.
¿Nos encontramos entonces ante una lucha de clases?
Eso parece, pero la realidad es que el ser humano puede llegar a aliarse incluso con el diablo para conseguir lo que desea.
¡Sálvese quien pueda!

Víctor Haïm nos ofrece una comedia deliciosa, llena de malicia, sutil, violenta y apasionada.
El espectador podrá disfrutar de un duelo dialéctico y retórico inteligente, ácido y tragicómico.


Representacions

Teatre Talia: 11/04/2007
Auditori Municipal de Vila-Real: 21/12/2006
Teatro Fernando de Rojas: 27/03/2007
Teatre Payà: 30/03/2007
Casa de Cultura de La Pobla de Vallbona: 19/10/2007
Auditori Municipal de Riba-Roja: 30/11/2007
Teatre Principal d'Alcoi: 22/02/2008
Auditori Municipal de Riba-Roja: 15/12/2007
Teatro Principal de Alicante: 22/05/2008


Logo Culturarts

Plaça Viriato s/n · 1er. pis
46001 València
Tel. 961 20 65 38 · 961 20 65 00
biblioteca_teatre@ivc.gva.es
fmedina@ivc.gva.es