El sí de las niñas

Cartell de la producció

El sí de las niñas

Genovés en la primera lectura

El sí de las niñas

El sí de las niñas, 2010

El sí de las niñas

El sí de las niñas, 2010

El sí de las niñas

El sí de las niñas, 2010

El sí de las niñas

El sí de las niñas, 2010

El sí de las niñas

El sí de las niñas, 2010

El sí de las niñas

El sí de las niñas, 2010

El sí de las niñas

El sí de las niñas, 2010

El sí de las niñas

El sí de las niñas, 2010

El sí de las niñas

Cartell de la producció


El sí de las niñas

Genovés en la primera lectura


El sí de las niñas

El sí de las niñas, 2010


El sí de las niñas

El sí de las niñas, 2010


El sí de las niñas

El sí de las niñas, 2010


El sí de las niñas

El sí de las niñas, 2010


El sí de las niñas

El sí de las niñas, 2010


El sí de las niñas

El sí de las niñas, 2010


El sí de las niñas

El sí de las niñas, 2010


El sí de las niñas

El sí de las niñas, 2010


Fitxa de espectacle

El sí de las niñas

Companyia: Teatres de la Generalitat
Duració: 2h 20' amb descans
Estrena: Teatre Principal de Castelló, 3 de febrer de 2007


Documents per a descarrega


Documents per a consultar en la sala

  • C07/12 Cartel: El sí de las niñas
  • 133/1 El sí de las niñas 2010
  • FD/10/2 'El sí de las niñas' 2.010
  • V2417 DVD El sí de las niñas. T. Rialto 2010

Fitxa tècnica

Autor: Fernández de Moratín, Leandro
Dirección escénica: Genovés, Vicente S.
Dirección coreográfica: Soler, María José
Intérprete: Blas, Manuel de, Montesinos, José, Puerta, Álvaro De La, Ruiz, Reyes, Salazar, Cesca, Valls, Rebeca, Vivó, Panchi
Iluminación: Barreda, Alfons
Espacio escénico: Simón, Josep, Zuriaga, Manolo
Vestuario: Varela, Marian
Diseño gráfico: López, Eusebio
Realización de espacio escénico: Odeón Decorados
Realización de vestuario: Dobblete
Ayudante de dirección: Guinot, Francisco
Caracterización: Fuentes, Inma
Producción delegada: Germinal Producciones
Fotografía: Jiménez, Vicente A.
Adjunto a la escenografía: Muñoz, Eugenio
Estudios de grabación: Doble Banda
Arreglos musicales: Ruiz del Puerto, José Luis
Colaboración en producción musical: Institut Valencià de la Música (IVM)
Producción: Teatres de la Generalitat
Agradecimientos: Diago, Nacho de


Més dades



"El sí de las niñas" de Leandro Fernández de Moratín va ser en la seua època una obra que va arribar a estar mal vista per la inquisició, encara que hui en dia ens resulte com menys curiós, ens trobem enfront d'un dels primers textos precursors de l'alliberament de la dona.
El conflicte que es planteja en l'obra va arribar a ser un problema social en aquella època, no sabem que opinaria Moratín si poguera veure la televisió un estona.
Amb una prosa clara, un coneixement profund de l'escena, este home de caràcter afable, este autor clàssic i modern ens situa enfront d'un conflicte d'ahir i de sempre. Perquè no s'ha acabat amb el matrimoni per conveniència, ni les parelles entre jóvens i vells, inclús s'ha desenvolupat el turisme sexual; Moratín encara té la mateixa vigència que tenen els eterns problemes humans: la por a la soledat, a la vellesa, a la mort...
En esta comèdia amable els personatges mostren escena per escena els diferents prototips de cada classe social i es contraposen els valors més tradicionals amb els més moderns de la nova corrent liberal. Corren nous temps i tant a Moratín com al seu amic Goya entre altres molts, els costaren cares les seues idees liberals, ambdós abandonaren el país el que li proporcionara a Moratín l'ocasió de conéixer el gran dramaturg italià Carlo Goldoni a París; amb Goya coincidirà a Bordeus.
L'apassionant vida de l'autor es reflexa en tota la seua obra, però possiblement en El Sí que aconseguix la maduresa necessària per a tocar, un tema tan escabrós, amb tanta gràcia i delicadesa. Si per qualsevol motiu no poden vindre a veure, no deixen de llegir-la. Els desitge que disfruten de la comèdia.

Vicente Genovés


"El sí de las niñas" de Leandro Fernández de Moratín fue en su época una obra que llegó a estar mal vista por la inquisición, aunque hoy en día nos resulte cuanto menos curioso, nos encontramos frente a uno de los primeros textos precursores de la liberación de la mujer.
El con?icto que se plantea en la obra llegó a ser un problema social en aquella época, no sabemos que opinaría Moratín si pudiera ver la televisión un rato.
Con una prosa clara, un conocimiento profundo de la escena, este hombre de carácter afable, este autor clásico y moderno nos sitúa frente a un con?icto de ayer y de siempre. Porque no se ha acabado con el matrimonio por conveniencia, ni las parejas entre jóvenes y viejos, incluso se ha desarrollado el turismo sexual; Moratín todavía tiene la misma vigencia que tienen los eternos problemas humanos: el miedo a la soledad, a la vejez, a la muerte...
En esta comedia amable los personajes muestran escena por escena los diferentes prototipos de cada clase social y se contraponen los valores más tradicionales con los más modernos de la nueva corriente liberal. Corren nuevos tiempos y tanto a Moratín como a su amigo Goya entre otros muchos, les costaran caras sus ideas liberales, ambos abandonaran el país lo que le proporcionara a Moratín la ocasión de conocer al gran dramaturgo italiano Carlo Goldoni en París; con Goya coincidirá en Burdeos.
La apasionante vida del autor se re?eja en toda su obra, pero posiblemente en el Sí alcance la madurez necesaria para tocar, un tema tan escabroso, con tanta gracia y delicadeza. Si por cualquier motivo no pueden venir a verla, no dejen de leerla. Les deseo que disfruten de la comedia.

Vicente Genovés

El 3 de febrero de 2007 se estrenó en el Teatro Principal de Castellón esta divertida comedia de Leandro Fernández de Moratín, producida por Teatres de la Generalitat dentro del ciclo denominado Goldoni y su tiempo, en conmemoración del tricentenario de Carlo Goldoni (1707-1793) considerado como el fundador de la comedia moderna italiana y con gran influencia universal en toda la literatura dramática fundamentalmente en Francia y España, además de Italia.

La estrecha colaboración con el Teatro Piccolo de Milán, y entre las actividades de intercambio cultural llevadas a término con ocasión de dicha conmemoración, El sí de las niñas fue invitada al Teatro Grassi del Piccolo de Milán dónde se presentó en mayo de 2007.
Una amplia gira por la Comunidad Valenciana, Teatro Bellas Artes en Madrid y otras plazas entre las que destacamos la invitación del Festival de Teatro Clásico en Alcalá de Henares, con un merecido reconocimiento en los medios de comunicación y sobre todo del público nos llevaron a planificar la conveniencia de su remontaje.

Las comedias de Goldoni y su contemporáneo Moratín nos permiten hoy conocer mejor y acercarnos a ese tiempo dramático que sigue tan vivo en la actualidad.

Afortunadamente hemos podido conseguir de nuevo para esta reposición la presencia de Manuel de Blas en el personaje de Don Diego, junto a actrices y actores de reconocida profesionalidad como son Rebeca Valls, Cesca Salazar, José Montesinos, Reyes Ruiz, Panchi Vivó y Alvaro de la Puerta.Todos ellos, junto a un amplio equipo artístico mayoritariamente valenciano, bajo la dirección de Vicente Genovés, componen el elenco de esta producción que contribuye a ampliar y mejorar la creación artística y de producción en nuestra Comunidad.

Tras ese amplio pero insuficiente recorrido anterior exhibiremos nuevamente El sí de las niñas en el Teatro Rialto de Valencia tan cuidada y renovada como se merece la función y nuestro público.

Centre Teatral de la Generalitat

Valencia enero 2010

El 3 de febrer del 2007 es va estrenar en el Teatre Principal de Castelló esta divertida comèdia de Leandro Fernández de Moratín, produïda per Teatres de la Generalitat dins del cicle denominat Goldoni i el seu temps, en commemoració del tricentenari de Carlo Goldoni (1707-1793) considerat com el fundador de la comèdia moderna italiana i amb gran influència universal en tota la literatura dramàtica fonamentalment a França i Espanya, a més d'Itàlia.

L'estreta col·laboració amb el Teatre Piccolo de Milà, i entre les activitats d'intercanvi cultural portades a terme en ocasió de la dita commemoració, El sí de las niñas va ser invitada al Teatre Grassi del Piccolo de Milà on es va presentar al maig del 2007.
Una àmplia gira per la Comunitat Valenciana, Teatre Bellas Artes a Madrid i altres places entre les que destaquem la invitació del Festival de Teatro Clásico en Alcalá d'Henares, amb un merescut reconeixement en els mitjans de comunicació i sobretot del públic ens van portar a planificar la conveniència del seu remuntatge.

Les comèdies de Goldoni i el seu contemporani Moratín ens permeten hui conéixer millor i acostar-nos a eixe temps dramàtic que seguix tan viu en l'actualitat.

Afortunadament hem pogut aconseguir de nou per a esta reposició la presència de Manuel de Blas en el personatge del senyor Diego, junt amb actrius i actors de reconeguda professionalitat com són Rebeca Valls, Cesca Salazar, José Montesinos, Reyes Ruiz, Panchi Vivó i Alvaro de la Puerta. Tots ells, junt amb un ampli equip artístic majoritàriament valencià, sota la direcció de Vicente Genovés, componen l'elenc d'esta producció que contribuïx a ampliar i millorar la creació artística i de producció en la nostra Comunitat.

Darrere d'eixe ampli però insuficient recorregut anterior exhibirem novament El sí de las niñas en el Teatre Rialto de València tan cuidada i renovada com es mereix la funció i el nostre públic.

Centre Teatral de la Generalitat

València gener 2010


Representacions

Teatre Rialto: 20/01/2010
Teatre Principal de Castelló: 24/02/2010


Logo Culturarts

Plaça Viriato s/n · 1er. pis
46001 València
Tel. 961 20 65 38 · 961 20 65 00
biblioteca_teatre@ivc.gva.es
fmedina@ivc.gva.es