Fitxa de espectacle

Cuentos de los bosques de Viena

Companyia: Ajuntament de València, Tornaveu
Duració: 1 h. 35 min.


Documents per a consultar en la sala

  • DT/1066 Dossier de espectáculo
  • FD/6/12 Cuentos de los bosques de Viena
  • V1695 DVD: 'Cuentos de los bosques de Viena'
  • 139/4 Programa de mà [...]

Fitxa tècnica

Autor: Von Horvath, Ödön
Adaptación: Candeias, Joaquim
Coreografía: Fernández, Cristina
Traducción: Sáenz, Miguel
Dirección escénica: Candeias, Joaquim
Intérprete: Agustí, Toni, Cano, Vanessa, Cases, Martín, Disla, Juli, Esteve, Gerardo, Fernández, Cristina, Gilabert, Xavi, Martínez, Maribel, Peydró, Helena, Puchades, Manuel, Rocatti, Isabel, Salvi, Julio
Iluminación: Olcina, Ximo
Espacio escénico: Doménech i Herrero
Vestuario: Monleón, Maribel, Peydró, Maribel
Diseño gráfico: Luigi Estudio Gráfico
Realización de espacio escénico: Deblanc, Proyectos Escénicos
Realización de vestuario: Sastrería Cornejo
Ayudante de dirección: Roger, Jacobo, Sancho, Inma
Fotografía: Pla, Jordi
Producción: Ajuntament de València, Reyes, Mario, Tornaveu
Administración: Aguilar, Marta
Violín: Amirola, Josep
Distribución: Ana Sala. Distribució i comunicació en arts escèniques
Producción ejecutiva: Benavent, Toni, Dauder, Joan Carles
Ayudante de producción: Esquembre, Paula
Maquillaje: Fuentes, Inma
Regiduria: García, Yolanda
Prensa: García-Berrio, Antonio
Técnico de montaje: Sivera, Gazel
Dirección técnica: Viale, Fabio


Més dades


L'obra descriu el món petit burgés d'un barri de Viena en els anys 30. En este veïnat viu Marianne, la jove i obedient filla d'un comerciant de joguets, El Rei de la Màgia. Este l'obliga a comprometre's matrimonialment amb Oscar, el propietari, de caràcter aspre, d'una carnisseria que està al costat de la jogueteria. Mentres Marianne i Oscar celebren en un jardí de Viena el futur compromís matrimonial, la xica se sent atreta per Alfred, un vividor sense ofici ni benefici que viu dels diners que rep de les seues amants femenines.
L'aparició de "Contes dels Boscos de Viena" suposa un punt d'inflexió en la dramatúrgia europea d'entreguerres. Sorgida de la ploma de Ödön Von Horváth, en esta obra s'analitza una societat austríaca decadent que està moralment corrompuda i que està abocada a l'ascens del nacionalsocialisme en el seu si com a element cohesionador de cara al futur.
Horvath crea amb els "Contes deis Boscos de Viena" una sàtira o tragicomèdia, segons es mire, coral i vitriólica; una autèntica sociologia teatral de les ideologies i de les mentalitats.
En "Contes dels Boscos de Viena" res està triat a l'atzar. Tot està mesurat com un perfecte engranatge d'un rellotge a què no cal donar-li corda perquè funcione. Esta obra coral suposa per a l'espectador obrir una finestra en el temps per a observar unes històries quotidianes de fa setanta anys que tenen absoluta vigència en el segle XXI.


La obra describe el mundo pequeño burgués de un barrio de Viena en los años 30. En este vecindario vive Marianne, la joven y obediente hija de un comerciante de juguetes, El Rey de la Magia. Éste la obliga a comprometerse matrimonialmente con Oscar, el propietario, de carácter áspero, de una carnicería que está al lado de la juguetería. Mientras Marianne y Oscar celebran en un jardín de Viena el futuro compromiso matrimonial, la chica se siente atraída por Alfred, un buscavidas sin oficio ni beneficio que vive del dinero que recibe de sus amantes femeninas.
La aparición de "Cuentos de los Bosques de Viena" supone un punto de inflexión en la dramaturgia europea de entreguerras. Surgida de la pluma de Ödön von Horváth, en esta obra se analiza una sociedad austríaca decadente que está moralmente corrompida y que está abocada al ascenso del nacionalsocialismo en su seno como elemento cohesionador de cara al futuro.
Horváth crea con los "Cuentos de los Bosques de Viena" una sátira o tragicomedia, según se mire, coral y vitriólica; una auténtica sociología teatral de las ideologías y de las mentalidades.
En "Cuentos de los Bosques de Viena" nada está elegido al azar. Todo está medido como un perfecto engranaje de un reloj al que no hace falta darle cuerda para que funcione. Esta obra coral supone para el espectador abrir una ventana en el tiempo para observar unas historias cotidianas de hace setenta años que tienen absoluta vigencia en el siglo XXI.


Representacions

TEM Teatre El Musical: 27/04/2006
TEM Teatre El Musical: 27/04/2006
Teatre Salesians: 26/05/2006
Teatre Salesians: 26/05/2006


Logo Culturarts

Plaça Viriato s/n · 1er. pis
46001 València
Tel. 961 20 65 38 · 961 20 65 00
biblioteca_teatre_ivc@gva.es
medina_fer@gva.es