Fitxa de companyia

Teatre Buffo

Direcció: Sant Miquel , 49
Població: Puçol
C.P.: 46530
Telèfon: 96 142 16 67/655 84 81 39
Fax: 96 142 16 67
E-Mail: info@teatrebuffo.com
Web: http://www.teatrebuffo.com


Documents per a consultar en la sala

  • F229 Teatre Buffo. 2 còpies (12*17 cm., B/N)
  • DT/1486 Teatre Buffo, Programa con espectáculos en repertorio!

Fitxa tècnica

Dirección: Claramunt, Empar


Detalls


El TEATRE BUFFO va nàixer d'una experiencia pedagògica al Centre G. Leopardi de València l'any 1983, auspiciada i dirigida per Empar Claramunt.
Des d'aleshores sempre ha portat una línia d'innovació temàtica i tècnica per al món de la marioneta, en valencià, cristalitzada en muntatges com ara "MALASORT" (90) amb titelles escultòrics en fusta reciclada, "DZ 3000" (93) amalgama de dansa contemporània i marionetes, o la confluència de clowns i objectes de "REBEL.LIÓ A LA CUINA" (95).
Si bé, l'exit de públic va arribar amb "LA BELLA I LA BÈSTIA" (96) una obra que va inicia la recerca dels contes de fades com a eina de coneixement per als menuts, que va continuar "EL NANET BALLARÍ 2525" (98) amb maniquís-rodants.
En el 2000 enceta una proposta que acosta problemàtiques actuals amb diferentes tipus de titelles "UN MUNT DE CONTES", "CONTES DEL CAVALLET DE FUSTA" (02) i "VISCA RODARI!" (04).
El TEATRE BUFFO ha participat en nombrosos Festivals Nacionals i Internacionals.
També ha assolit tasques pedogògiques en el "MASTER DE PEDAGOGÍA DEL TEATRE EN L'EDUCACIÓ".
Ha publicat "El gosset poliglota" en Ed. Brosqui.
Ha propiciat EL MARIONETARI, asociació d'amics i amigues de la marioneta i altres arts, un espai per la difusió i dignificació d'aquest art, a la ciutat de València.


Nace el año 1983 de una experiencia pedagógica de enseñanza de la lengua italiana en el Centro G. Leopardi de Valencia dirigida por Empar Claramunt.
Realiza en su 1ª etapa los montajes "NYIC NYAC" (83), "DE PELíCULA EN BRUJIWOOD" (85) y "EL JUGADOR DE PETRER" (86) Premio a Producciones de la Generalitat Valenciana.
En el año 90 inicia una 2ª etapa con una propuesta innovadora para la marioneta "LA PRINCESA MALASUERTE", una obra con títeres-escultóricos de abstracción figurativa, en madera reciclada.
En 1993 monta un espectáculo de creación, basado en La Flauta Mágica de Mozart "DZ 3000", donde se amalgaman danza contemporánea y marionetas.
En 1995 es el encuentro entre los lenguajes del clown y el teatro de objetos el que dará lugar a "REBELIÓN EN LA COCINA" .
En el 96 estrena "LA BELLA Y LA BESTIA", una obra que aborda la importancia formativa de los cuentos de hadas. Investigación que tendrá su continuidad en 1998 con "EL ENANO SALTARIN 2525", donde se realiza una relectura moderna del cuento clásico y donde los personajes son maniquís rodantes.
En el 2000, con "UN MONTÓN DE CUENTOS" inicia la escenificación de cuentos populares y actuales, en pequeño formato, con objetos cotidianos para los más pequeños. En el 2002 sigue esta línea con el microespectáculo "CUENTOS DEL CABALLITO DE MADERA". Y en el 2003, "CUENTOS EN FEMENINO PLURAL", una selección de historias plurales y en femenino que abordan temas actuales.
En su montaje "ALERTA ROJA ¿E.T.s?" (2003) confluyen dos técnicas del teatro de lo animado: las sombras y las marionetas. Una apuesta que se presenta como novedad en Valencia, para todos los públicos.
En 1998 favorece la creación de "EL MARIONETARI: Amigos/as de a marioneta y otras artes". Una asociación para la difusión y la dignificación de la marioneta con sede en Valencia.
El TEATRE BUFFO ha participado en numerosas Muestras y Festivales Nacionales e Internacionales como Alicante, Barcelona, Bilbao, Bogotá (COLOMBIA), Castellón, Gijón, Jerez, Madrid, Lanzarote, Oliva, Palermo (ITALIA), Palma de Mallorca, Sagunt, San Llorenç Savall, Santiago de Compostela, Teruel, Vall d'Albaida, Vitoria, Xàbia, etc..
También ha sido programado en teatros como SALA ESCALANTE y L'HORTA (Valencia), SALA ARBOLÉ (Zaragoza), TEATRE TANTARANTANA y FUNDACIÓ MIRÓ (Barcelona), SALA QUIQUILIMÓN (Gijón), CENTRO CULTURAL DE LA VILLA y SALA SAN POL (Madrid), TEATRO CERVANTES (Valladolid) o SALA SAN YAGO (Santiago de Compostela), entre otros.
De su colaboración con otros grupos cabe destacar la dirección del espectáculo de marionetas "EL REY DE LOS DINOSAURIOS" (96) y "ROBIN HOOD Y SU ALEGRE PANDILLA" (98) de MARIMBA MARIONETAS (Madrid) y la coodirección de los espectáculos "LUDUS" (92) de BINIXIFLAT TEATRE (Barcelona) y "CENICIENTA" (97) de LA MAR DE MARIONETAS (Madrid).

Espectacles

Ñic ñac
De película... En Brujiwood
El jugador de Petrer
La princesa malasuerte / La princesa malasort
DZ 3000
Rebelión en la cocina / Rebel.lió a la cuina
La bella y la bestia/ La bella i la bèstia
El enano saltarín 2525 / El nanet balllarí 2525
Cuentos del caballito de madera / Contes del cavallet de fusta
Un montón de cuentos /Un munt de contes
!Alerta Roja¡ ¿E.T.s?
Mil i un Contes
Visca Rodari!
Malasort / Malasuerte
Contes en V.O.
Contes en femení plural / Cuentos en femenino plural
La flauta màgica
El vestit nou de l'emperador i altres contes
Les 7 cabretes i el llop
Green Planet. Aventura eco-galáctica
La meua Blancaneu / Mi Blancanieves


Logo Culturarts

Plaça Viriato s/n · 1er. pis
46001 València
Tel. 961 20 65 38 · 961 20 65 00
biblioteca_teatre_ivc@gva.es
medina_fer@gva.es